Hej! Håller på att sätta gips i två rum som båda gränsar till murstocken. Har sökt runt och försökt bilda mig en uppfattning om "rätt" sätt att ansluta gipsskivorna.

Så här har jag tänkt, gällande bild 1 och bild 2: gipsbruk sista biten mellan gipsskivor och de putsade ytorna:
- https://www.hornbach.se/p/gipsbruk-norgips-25-kg/12385448

I ena rummet (bild 1) finns ingen öppen spis kvar, utan bara "överdelen" (vad kallas den?) som har blivit tapetserad in en gång i tiden tillsammans med väggarna. Denna tänkte jag ta bort all tapet och sen använda gipsputs:
- https://www.finja.se/produkter/gjuta-mura-putsa-laga/gipsputs

I rum 1 (bild 1) är tanken att tapetsera.
I rum 2, med öppen spis (bild 2) är tanken att måla (eventuellt sätta renoveringstapet först alternativt bredspackla för att få underlaget jämt).
 
  • IMG_1419.jpg
  • IMG_1420.jpg
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.