Min tanke er dampspærre og indenfor horisontale 45x45 som installationslag. På det stående OSB og derefter gips. Jeg vil sætte op lægtepanel i loftet inden OSB, så jeg kan få isoleret loft så hurtigt som muligt.
Forsøger at tænke ud, hvordan man skruer OSB i den øverste horisontale regel, hvor loftlægtning hænger ned 28 mm.
Forsøger at tænke ud, hvordan man skruer OSB i den øverste horisontale regel, hvor loftlægtning hænger ned 28 mm.
- Skru i de (45-28=17) mm som er tilbage?
- Efterlade mellemrum, så man kan skubbe op OSB mellem horisontal regel og lægte?
- Sænke øverste horisontale regel i installationslaget en smule (typ 20 mm) fra spærret.
- Sætte 45x70 som øverste horisontale regel?
Bedste svar
Da jeg byggede garagen for nylig, valgte jeg at sænke den øverste horisontale regel 28 mm. Jeg brugte en stump 28x70 som afstand mod spærerne, da jeg skruede den øverste 45er. Stak også en smal strimmel 45-isolering ovenover, inden jeg skruede den første række 28x70 fast i loftet.
Du behøver ikke at kortle mellem osb-samlingerne. Sørg blot for at forskyde samlingerne ca. en halv plade, når du sætter gips op, så stabiliserer pladerne hinanden.
Du behøver ikke at kortle mellem osb-samlingerne. Sørg blot for at forskyde samlingerne ca. en halv plade, når du sætter gips op, så stabiliserer pladerne hinanden.
I innerhörnen satte jeg en vinkelprofil, typ denne: https://www.byggmax.se/vinkelprofil-l50-p20871M -MH- sagde:
Satte den efter OSB men før Gips. Drog tætte med gipsskruv gennem så blev det stabilt
Jeg har indbygget el i installationslaget.M -MH- sagde:
Det var en elektriker, der lavede trækket, men han blev meget lykkelig over installationslaget.
Lille central på bagvæggen og derfra slange kortest mulig vej langs med væggene til vægstikkene.
I loftet kun slanger til den el, der faktisk skal være i loftet, dvs. til belysningen, portmotorerne og stik til en kabelrulle.
Halloj.M -MH- sagde:
Jag väntade faktiskt med att sätta upp den översta 45mm tills efter att elektrikern dragit slangen. Så jacken måttade jag in och gjorde själv då.
Om jag minns rätt så väntade jag också med den första och sista raden takgles
Klik her for at svare