Mange stumper? Lidt halvalvorligt forslag...

Bedste svar

Mange korte stykker som man falser sammen så bliver det sådan her:

Byggeri af tag med sorte plader og træstykker på stillads.

Da var jeg ikke helt ude at cykle da...

Den kan du få valsed hos en seriøs blikkenslager. Det er ikke videre pænt med facetterede nødløsninger.

Hvordan skal han valse den så? I en maskine? Tror næppe der er mange, der har sådan en maskine stående for at gøre et job per årti eller?

huggan sagde:
Hvordan skal han valse den da? I en maskine? Tror næppe der er mange, der har sådan en maskine stående for at lave et job pr. årti eller?
Hos blikkenslager. Ellers findes der jo krymphammere, hvis man insisterer på at gøre arbejdet selv. Havde selv en med pedal fra Jula engang.

Jeg forstår hos en pöåtslagare men hvad bruger han for maskin til at lave det?

Johan- sagde:
Hos blikkenslager. Ellers findes der jo krympehammer, hvis man insisterer på at gøre arbejdet selv. Havde selv en med pedal fra Jula engang.
Mange blikkenslagerier som ikke har en valse er ikke almindeligt at man bruger dem.

Men hvordan foregår det, når man valser en tagrende til en halvmåne...

Jeg har svært ved at forstå, hvordan det skal lade sig gøre? Hvordan gør man?
Jeg mener, den ene side må blive længere end den anden, dvs. mindre materialetykkelse eller folde indersiden.

Der findes en tang, der skaber folder. Kæberne går ind i hinanden med spil for radius og godstykkelse.

Johan- sagde:
Der findes en tang, der skaber folder. Kæberne går ind i hinanden med spil for radius og godstykkelse.
Har du nogensinde lavet en rund rende? De ting, du taler om, virker jo ikke til en rund rende.

I England så jeg, at de fyldte PVC-rør med sand, opvarmede og bøjede og derefter skar dem. De satte plastlister på den skårne kant, som fik den til at se ud som en falskant. Men du vil måske stadig have plade.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.