Har precis fått en Baxi SI 30 installerad. Panntemperaturen skall enligt instruktionen ligga över 85 grader men min ligger på 75-78 grader. Har nu kollat laddomaten (LK810, termovar), insatsen är märkt 65 grader. Enligt Baxi är detta korrekt insats och mina temperaturer fullt normala och för att få högre temp i tankarna ska jag elda en andra vända. Tycker detta känns konstigt, varför inte ett högre värde på termostatpatronen?
 
Du får helt enkelt byta patron till en som som ger högre temp,vattnet skvalpas runt i ack så man får inte samma temp första rundan.
 
Med lägre gradtal får du en högre verkningsgrad
om gradtalet på insatsen/termostaten ökas ökar även risken för övertemperatur/kokning
 
Skulle prova att byta patron till en med högre gradantal och se vad som händer.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.