Byggahus.se
Hej,
För ca 7år sen byggde jag in spotligts och sänkte då taket med en vanlig 4.5cm regel och gipsskiva.
Undrar om det finns andra spotlights idag som kan byggas in i mindre utrymmen, alltså ha tunnare träregel men sen vanlig gipsskiva på?
Finns nu massa led spotlights idag, vet inte hur de funkar osv, om de behöver eldosa, så de måste få plats under taket också.

Tänkte ha till hall, sovrum och vardagsrum

Tacksam för all svar
 
Müssli skrev:
Det finns som du märkt en hel del att välja på. Själv använder jag just nu mest Designlights jubileumsspot som har bra pris hela året ut.
[länk]

Renoverade köket i somras. Använder de LED-spotsen du länkar till. Satte 28/70-reglar och det går hur bra som helst :)
 
Får man plats med transformatorn/drivdon som ingår i Designlight P-1601527 under 41mm mellanrum?
Och kör ni med 2700K eller 3000K ?

Tack på förhand
 
evoline skrev:
Får man plats med transformatorn/drivdon som ingår i Designlight P-1601527 under 41mm mellanrum?
Och kör ni med 2700K eller 3000K ?

Tack på förhand
Ja, drivern som följer med får plats. Jag håller själv på att sätta in såna på ett bygge. :)
Vad det gäller färgtempen är det en smaksak. Själv brukar jag rekommendera 3000K i badrum och 2700K i övriga utrymmen.
Tänk på att du kan ta bort gummipackningen som sitter löst på den spotten om du inte behöver IP44. Då smiter den upp snyggare mot taket.
 
Det är inte samma spots som du länkar till, den på prisjakt har ingen driver och lyser med ca: halva styrkan.
Du behöver inte packningen i de rum du ska sätta spotsen. Jag ska ut till bygget imorgon, kan ta lite bilder när de är släckta.
 
Har du nån länk till de du menar, vart du köper spottarna?

Tack
 
Tack.
Vad kostar de i Elektroskandia, är det billigare än 359kr som Elbutik säljer?
Artnr i Elektroskandia:
E7464732
E7464733

Vilken spridningsvinkel använder du, 24, 36, 64 grader?

Är de lätta att ta ner från gipsskivan eller sitter de fast ganska hårt att man kan riva ner bitar av gipset?

Tack på förhand
 
Du måste ha kundnummer hos Elektroskandia för att handla där och priset beror på vad du har för rabatter. Så du måste fråga den du skall handla genom vad de kostar om du inte har eget kundnummer.
 
evoline skrev:
Tack.
Vad kostar de i Elektroskandia, är det billigare än 359kr som Elbutik säljer?
Artnr i Elektroskandia:
E7464732
E7464733

Vilken spridningsvinkel använder du, 24, 36, 64 grader?

Är de lätta att ta ner från gipsskivan eller sitter de fast ganska hårt att man kan riva ner bitar av gipset?

Tack på förhand
Jag kör med 36° vinkel. De sitter inte hårt, går bra att få ner utan att förstöra gipsen.
För mig blir det billigare att handla på Elektroskandia men jag är elektriker med rabattbrev (och konto) så för dig som privatperson tror jag inte det går att handla billigare där än på Elbutik.
 
Tack så hemskt mycket för hjälpen.
Kommer nog att återkomma när det är dags att flytta in till nya lägenheten.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.