Hej,

Vi letar efter spottar till övre hallen. Funktionen på rummet är garderobslänga samt att det utgör gången mellan sovrummet och badrummet, så vi vill kunna ställa ha både normalstarkt och lite svagare ljus, efter tid och funktion.

Fick hem ett provexemplar av Hide-a-lite Comfort G2 Tune idag, uppkopplad mot en dimmer på sladd. Efter lite testkörning så tycker jag att ljuset är väldigt behagligt i full ljusstyrka. Jag tycker mig kunna se att färgåtergivningen är bättre än från de spottarna som sitter där nu, så där verkar det lovande.

När man dimrar ner så ändrar den ju färgtemperaturen ända ner till 2000 K (från 2700 K). Det ser ju förstås väldigt rödgult ut i jämförelse med 2700 K, och jag vet inte vad jag kommer att tycka om det över tid. Just nu känns det väldigt ovant, men det behöver ju inte betyda att det blir dåligt i längden. Dessutom kommer ju "mysläget" mest att användas på kvällen vid läggdags och om man går upp på natten.

Är det någon som har G2 Tune som kan dela med sig av vad ni tycker om dem i dagligt bruk?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.