4 962 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Hur öppna en påse?
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 433 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 433 inlägg
Jag visste inte var jag skulle lägga denna fråga men då den uppkom när jag stod och grilla så blev den placerad här i "Altan forumet".. Flytta om någon känner för det.
I dessa grilltider så öppnar man (försöker i alla fall) dessa påsar med grillkol etc.
Dessa påsar är ofta förslutna med ett snöre som är knutet på ett lite klurigt sätt.
Ibland men jag måste säga att det är mycket sällsynt så lyckas man ju få tag i rätt ände och "zip" så öppnas påsen hur enkelt som helst och man står där endast med ett snöre i handen.
MEN!! Oftast så får man klippa/riva/slita och påsen ser mer ut som något som katten har slagits med..
Är det någon som vet vad man ska göra och kanske vet att man ska titta efter för att kunna öppna dessa påsar enkelt....
I dessa grilltider så öppnar man (försöker i alla fall) dessa påsar med grillkol etc.
Dessa påsar är ofta förslutna med ett snöre som är knutet på ett lite klurigt sätt.
Ibland men jag måste säga att det är mycket sällsynt så lyckas man ju få tag i rätt ände och "zip" så öppnas påsen hur enkelt som helst och man står där endast med ett snöre i handen.
MEN!! Oftast så får man klippa/riva/slita och påsen ser mer ut som något som katten har slagits med..
Är det någon som vet vad man ska göra och kanske vet att man ska titta efter för att kunna öppna dessa påsar enkelt....
Jag har gett upp! Visst, en gång av tio funkar det sådär elegant men de övriga nio... Nej jag har en mycket enkel och effektiv metod:TheStills skrev:I dessa grilltider så öppnar man (försöker i alla fall) dessa påsar med grillkol etc.
VÅLD!
Snabbt, enkelt och 100 procentig funktion!
Japp, det är en konsekvens av metoden VÅLD, men vem bryr sig... Påsen har ju en rätt begränsad livslängd och är hur som helst, på grund av sitt svarta förflutna, svår att återanvända till något vettigt.TheStills skrev:
Varför fortsätta diskutera när nikasp har postat lösningen i första svaret?
Klicka här för att svara