23 205 läst ·
13 svar
23k läst
13 svar
Måla garagegolv av betong?
Är betongen slät och torr är det bara till att måla. Har själv använt MarmoFlor: ( http://www.alcro.se/produktblad/produktblad.asp?ID=258 )Claes skrev:
Många moment innan det blir klart, men fint blir det och starkt!!
Vad är "betonghud" och hur vet man om man har det på sin betongplatta ???
//Christina.
//Christina.
Megasen - Är inte golvolja bra?
Där ser man. Skall inte altid lita på killen bakom disken i färgaffärn.
Jag har även fått tips om en vattenbaser mölkig sak (kommer inte ihåg namnet) som bla försvaret använder på betonggolv. Ger ingen färg men binder det översta skiktet så att det inte skall damma. Är det inte heller att rekommendera?
/Jögga
Där ser man. Skall inte altid lita på killen bakom disken i färgaffärn.
Jag har även fått tips om en vattenbaser mölkig sak (kommer inte ihåg namnet) som bla försvaret använder på betonggolv. Ger ingen färg men binder det översta skiktet så att det inte skall damma. Är det inte heller att rekommendera?
/Jögga
hej!jorwes skrev:
namnet på "mjölkfärgen" är vattenglas eller kaliumvattenglas eller kaliumsilikat och rekommenderas av mej i högsta grad. Kan ha olika konstiga prishöjande
namn
gaia
En produkt med konstigt namn enligt ovan är:
Lithurin säljs av Lindec AB 031-298810
Är en "mjölkaktig" vätska som skall påföras 2 ggr (vätska A och sedan vätska B)
Ger en hård och dammbindande yta, Golvet ser i stort ut som obehandlad betong.
Har själv behandlat mitt garagegolv hemma och är nöjd med resultatet. Medlet låter betongen andas, év. vätska underifrån avdunstar medan vätska som t.ex. spills på golvet inte sugs upp med engång, man hinner torka upp ev. spill.
Lithurin säljs av Lindec AB 031-298810
Är en "mjölkaktig" vätska som skall påföras 2 ggr (vätska A och sedan vätska B)
Ger en hård och dammbindande yta, Golvet ser i stort ut som obehandlad betong.
Har själv behandlat mitt garagegolv hemma och är nöjd med resultatet. Medlet låter betongen andas, év. vätska underifrån avdunstar medan vätska som t.ex. spills på golvet inte sugs upp med engång, man hinner torka upp ev. spill.
Har i en ekonomibyggnad en betongplatta 6 * 7 m. Denna slipades men hade fortfarande ganska stora ojämnheter varför leverantören la på ett lager flytspackel. Nu önskar jag behandla den.
Är det någon skillnad i behandling p g a flytspacklet?
mvh
TMI
Är det någon skillnad i behandling p g a flytspacklet?
mvh
TMI
Be någon komma och polera betonggolvet istället. Det använder en del ambulansgarage plus en massa stora industrier. Det kostar lika mycker som allt annat men är både miljövänligare och har längre livslängd. Kolla referens bilder på http://www.htc-sweden.com/sv/concepts/superfloor/references/
Själv kör jag med klinkers i garaget. Förmodligen inte dyrare än att måla med riktig färg, men mera eget jobb.
Vi fick en prisuppgift på garagegolvsfärg för runt 200:-/kvm för färgen, (2-komponents och flingor.)
Vi fick en prisuppgift på garagegolvsfärg för runt 200:-/kvm för färgen, (2-komponents och flingor.)
Klicka här för att svara