Hoppa till huvudinnehåll
Byggahus.se
Start
Bibliotek
ForumBilderShop
Sök på Byggahus.se
Bli medlem Logga in
Start
Bibliotek
ForumBilderShop
Start
Bibliotek
Meny
Bibliotek
Altan & Uteplats
Badrum
Bygga nytt hus
Ekonomi & Juridik
Grund & Markarbete
Kök
Renovera
Tester
Trädgård & Utemiljö
Verktyg
VVS & Inomhusklimat
Forum
Meny
Forum
Index
Senaste
Obesvarat
Populärt
Mest gillat
Medlemmar
Forumsök
Regler
Bilder
Meny
Bilder
Utvalda bilder
Populära bilder
Forumbilder
Video
Shop
Meny
Shop
Bästsäljare
Verktyg & maskiner
Hus & bygg
Skruv & infästning
Trädgård & utemiljö
Jämförelser
Meny
Jämförelser
Jämför hustillverkare
Jämför boräntor
Jämför elförbrukning
Jämför bergvärmepump
Jämför luft-vattenvärmepump
Övrigt
Meny
Övrigt
Svarta listan
Fråga experten
Quiz
Ordlista
Information
Meny
Information
Om oss
Nyhetsbrev
Kontakta oss
Annonsera
Regler
Datapolicy
Cookies
A-Ö

Redax blogg

Vägrar kompensera kund

Marlén Eskilsson
Publicerad 24 aug 20094 kommentarer

Älvsbyhus fortsätter att behandla sina kunder arrogant.

En kund vars hus inte gick igenom besiktningen pga ett undermåligt lagt tak, fick ärendet prövat i Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).

Nämnden rekommenderar Älvsbyhus att ersätta husägaren för kostnader som denne blivit påförd för omläggning av taket genom annan näringsidkares försorg, dock maximalt 92 000 kronor.

Vad tror du händer? Jo, Älvsbyhus går inte med på att ersätta kunden enligt ARN:s beslut, utan tycker att det räcker med 20 000 kr. Det här är väl ändå höjden av arrogans. De är inte ett dugg rädda om sitt rykte.

Läs också

  • Älvsbyhus Höner
  • Byta köksleverantör i kataloghus - lista 31 hustillverkare
Svara
Gilla

Kommentarer

4
I
Antalet Älvsbyhuskunder i kläm är nu omfattande. Hur länge får detta fortgå?
· 27 aug
S
Bra reklam för 72.000kr som än en gång visar hur Älvsbyhus behandlar sina kunder.
· 27 aug
B
Skräphus!
· 26 aug
Visa alla kommentarer
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.