Byggahus.se
ceson skrev:
Robinwood välkommen till B-H. Det ser riktigt prydligt ut och ger en bra överblick, även om jag som gammal gubbe aldrig skulle orka att lyfta mina boxxar så högt:)
Tack! Har läst här mycket men kände nu att det var dags att ge sig in i diskussionerna!

Tanken är att skåpet senare skall användas till 'sällan-använda-saker', vart bara tvungen att få bort lådorna från golvet!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tröttnade på plastaskitet runt termometern och byggde nytt skal i ek.

• Gilla
fac och 7 till
  • Laddar…
Konstaterat att den av min farfar hemmabyggda bandsågen har hjul från en T-ford :)

• Gilla
Simon Swartling och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Konstaterat att den av min farfar hemmabyggda bandsågen har hjul från en T-ford :)
Bild? Det var jäkligt coolt.

Tyvärr inte :(. Kameran i mobilen är kass, men ska ta några vid nästa besök! (y)

Fräst mall till bordet jag bygger!

IMG_20160830_182619.jpg
Skapa konto

IMG_20160830_183011.jpg
Skapa konto

• Gilla
norrbottenssnickaren och 5 till
  • Laddar…
I brist på snickarbod får man bygga i vardagsrummet. Ikväll har jag för första gången testat böjlimning. Inte världens bästa form, men det gick över förväntan!

IMG_20160830_195145.jpg
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
vectrex skrev:
Fräst mall till bordet jag bygger!
Spännande, då är det snart dags för tidernas mest diskuterade fas:D

Vilken mall blev det, cmt eller den där holländska jag hitta?

Ola C skrev:
Spännande, då är det snart dags för tidernas mest diskuterade fas:D

Vilken mall blev det, cmt eller den där holländska jag hitta?
CMT från italien. Var nästan samma pris vill jag minnas.

Kliat mig i huvudet. Någon har lämnat en inslagen present på vårt bygge någon gång mellan kl 21 igår och 7 idag, en leksak från butiken i närheten. Byggfirman vill inte kännas vid det, inte heller den närmaste kretsen av släkt och vänner. Tror knappast på grannarna heller. Vem ninjar sig in på ett bygge och lämnar anonymt en ganska träffsäker present på en tisdagsnatt? Helt bortfintad och kommer ligga sömnlös nu...

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Nu blir vi ju väldigt nyfikna på vad det var för present - och varför den var träffsäker :)

mexitegel skrev:
Nu blir vi ju väldigt nyfikna på vad det var för present - och varför den var träffsäker :)
En förbandslåda? :cool:

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Alla tiger som muren. Frågade en vän på annan ort om det kunde vara han som skickat sin vän, fick svar "haha nej han är gamer, han gillar inte utomhus!"

Det var en leksaksmotorsåg med batterier och allt, gissningsvis till sonen. Träffsäkert pga hans mor och morfar jobbar med skog och vi håller på att flytta ut till "skogen". Det ska börjas i tid...

IMG_20160902_215442-600x800.jpg
Skapa konto

Sista fönstret kittat..nu kan man vila några månader innan det är dags att se över det första igen :) (började 2013..)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.