10 613 läst ·
16 svar
11k läst
16 svar
En skruvautomat att härska över dom alla??
Sida 1 av 2
Står med fingret på köpknappen till en Festool DWC 18-4500. Det som hindrar mig är att jag är osäker på om den funkar till golvspån och trall. Skruvlängden är väl inget problem (55mm) men jag funderade över om hastigheten är för snabb? Läser man på trallskruv t.ex. http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/products_id/389 så står det rek hastighet 2000-2800 rpm. Samt finns det torxbits att köpa till den för att köra trallskruv med just torx istället för den vanliga ph2?
Vore ju gött med en maskin till allt. Nån som kan råda mig?
Vore ju gött med en maskin till allt. Nån som kan råda mig?
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Vi har haft stora problem med rostfria 55 trallskruv av olika fabrikat. Maskinen har svårt att hitta ph2 spåret då bitset står still vilket medför att det vill lägga det bakåt i matningen och det fastnar. har faktiskt återlmänat maskinen. Suvärän maskin till gips och dylikt. Tänker inte förklara mig om min felsökning på problemet då vi och åf har provst allt.
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Hej, jag har en 4500, som jag använt till en stor altan nu i sommar, upplever inte alls det problem du beskriver, kan det vara just ditt ex. som är felaktigt?
Hade också svårt att bestämma mig om det var en 2500 eller 4500 som passade mig bäst.
Men nu när jag vet att den funkar klockrent till även 55mm trallskruv, så ångrar jag mig inte en sekund!
/Henrik
Hade också svårt att bestämma mig om det var en 2500 eller 4500 som passade mig bäst.
Men nu när jag vet att den funkar klockrent till även 55mm trallskruv, så ångrar jag mig inte en sekund!
/Henrik
Menar du mig? ....salis skrev:Hej, jag har en 4500, som jag använt till en stor altan nu i sommar, upplever inte alls det problem du beskriver, kan det vara just ditt ex. som är felaktigt?
/Henrik
Provat med tre olika maskiner av festoolen och två olika fabrikat av trallskruv. Samt tre operatörer. Vilket fabrikat av rostfri trallskruv har du provat.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Idag hittade jag inställningen för skruvlängd. Jag kan rapportera att det gör ganska stor skillnad för korta skruvar. *dumstrut på*
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 inlägg
Hur stor skillnad i tid är det för en gipsskruv på sig 50 mm mellan 2500 och 4500 rpm-maskinen? Kanske det blir mindre felskruvningar med långsammare hastighet vilket i så fall överväger tidsförlusten i millisekunder per skruv?
Medlem
· Västra Götaland
· 139 inlägg
Halloj! Nu står jag i valet mellan 2500 eller 4500 rpm. Såhär i efterhand, funkar 4500 för trallakruv också?