Hej

Jag skall köpa en bordssåg och funderar nu på en DW744 alternativt en GTS 10 XC.
Vilken är bäst? Jag är inte så brydd om priset bara den fungerar bra. Den skall användas för div byggjobb men jag vill också kunna använda den för (enklare) möbelsnickeri.
Så vitt jag förstått är anhållet på DW bättre men hur mycket är släden på GTS värd? Jag har en bra kapsåg som jag kommer att använda för lämpliga uppgifter.

Har inte använt Dewalten men jag tycker nog att anhållet på GTS 10 XC känns väldigt bra. Släden är ju trevlig men om man hellre använder en kap/gersåg så kanske den inte kommer att användas så mycket.

Har inget svar på din fråga, men jag undrar hur många som e som jag. Som gillat att följa trådar som tar upp samma verktyg gång efter gång. Jämföra hit och dit. Åsikter. Idéer. Egna upplevelser.
Jag läser hellre detta än en bok.

Är jag själv?

• Gilla
Dracule
  • Laddar…
Har inget svar på din fråga, men jag undrar hur många som e som jag. Som gillar att följa trådar som tar upp samma verktyg gång efter gång. Jämföra hit och dit. Åsikter. Idéer. Egna upplevelser. Bosch/DeWalt/Makita. Äpplen/Päron.
Jag läser mycket hellre detta än en bok.

Märkligt när hag tänker på det. Men så är det.

Du är garanterat inte ensam om detta. Vi är nog ganska många som blir glada varje gång det dyker upp en ny tråd eller ett nytt inlägg i denna forumdelen. Jag vet inte hur många timmar jag lagt på att läsa ingående om verktyg som jag troligen aldrig ens kommer att komma i kontakt med. :)

• Gilla
JuggeH
  • Laddar…
Jag har en Bosch. Jag är nöjd, har inte kommit på några saker som jag tycker skall vara annorlunda än. Har dock inte sågat några större mängder.
Ångrar definitivt inte köpet.

jac skrev:
...Jag vet inte hur många timmar jag lagt på att läsa ingående om verktyg som jag troligen aldrig ens kommer att komma i kontakt med. :)
Antingen försöker du förtränga något, eller så skrev du fel. Det borde väl stå "Jag vet inte hur många timmar jag lagt på att läsa ingående om verktyg som jag sedan köpt och troligen aldrig ens kommer att använda. :) " ?

;)

• Gilla
carlbanan
  • Laddar…
Förträngningsmekanismer är mycket relevanta för att facilitera missbruket... :D

• Gilla
bygga_bo och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.