Vi ska lägga in klinkers i hall och toalett/tvättstuga. Hallen är ca 5 kvadrat och toaletten likaså. Vi har fjärrvärme i huset med vattenburen värme i radiatorerna. NU tänker vi byta ut radiatorerna i hallen och på toaletten mot vattenburen golvvärme som går på fjärrvärmen. Är det någon annan som gjort så och vad använde ni för grejer?

Vi har kollat runt lite på olika grejer men vi vill gärna höra lite för och nackdelar med olika lösningar.

En liten nackdel kan ju vara att golvet inte blir speciellt varm på sommaren, då det inte går ut nån direkt värme.

fuinho skrev:
En liten nackdel kan ju vara att golvet inte blir speciellt varm på sommaren, då det inte går ut nån direkt värme.
nja du kan ställa in det på reglercentralen ( beroende på vilken du har ), finns inställningar på tex danfoss reglercentral på baksidan där man ändrar en switch så skickar den på 25*c vatten även på sommaren, iofs inte det allra mest energi effektiva men ändå! annars kan ni lägga dubbelt ! både el och vattenburet med flytspackel imellan då får ni komforten även på sommaren

drakhenke skrev:
Eftersom slingorna blir så små så kan ni använda en multibox
[länk]

Den där såg ju riktigt smart ut, varför har jag schunt och cirkulationspump i mitt badrum??

Vad finns det för nackdelar?

puu skrev:
Den där såg ju riktigt smart ut, varför har jag schunt och cirkulationspump i mitt badrum??

Vad finns det för nackdelar?
vet inga nackdelar ännu!
har bara montera något fåtal men alla funkar ingen har klagat.
det skulle vara det att den inte är toklämplig i kombi med trägolv isf, pga framledningstempraturerna

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.