5 827 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Zonstorlek på induktionshällar?
Står inför att välja spishäll till nya huset och har stött på patrull. Har Siemens 60cm hällar att välja på vilket verkar bra i alla avseenden, men de har bara en induktionshäll med en zon på 28 cm, och den hällen har bara 3 plattor, vill ha 4. 
Är detta ett Siemensproblem, eller brukar induktionshällar med en 28 cm zon bara ha 3 zoner? Alternativet är att välja en vanlig häll för att få det jag vill ha i zoner, men det lockar inte..
Hur har ni andra gjort? Kan ju inte vara ensam om stora stekjärn..
Är detta ett Siemensproblem, eller brukar induktionshällar med en 28 cm zon bara ha 3 zoner? Alternativet är att välja en vanlig häll för att få det jag vill ha i zoner, men det lockar inte..
Hur har ni andra gjort? Kan ju inte vara ensam om stora stekjärn..
Hej!
Jag tror inte så många andra tillverkare ens har en så stor zon...Vill du har fyra plattor får du ta en med den lite mindre zonen. Det är nog så att de flesta har det så och det funkar ju.
Vi har fö en 80 cm bred med den stora zonen och är jättenöjda
, men jag skulle nog hellre ha fyra om jag var tvungen att välja.
/Ulle
Jag tror inte så många andra tillverkare ens har en så stor zon...Vill du har fyra plattor får du ta en med den lite mindre zonen. Det är nog så att de flesta har det så och det funkar ju.
Vi har fö en 80 cm bred med den stora zonen och är jättenöjda
/Ulle
Visst sprider sig värmen, men du får en liten effektförlust. Det fiffiga med induktion att det inte är så himla kinkigt med storleken på kastruller och plattor, det fungerar bra ändå! Men pytte små kastruller på en stor platta fungerar inte!
/Ulle
/Ulle
Klicka här för att svara