Hej!

Jag har idag en bänkskiva som är betsad med Zar träbets 125 Black walnut.
Nu behöver jag efter många år bättra på bänkskivan, och naturligtvis är Zar utgånget ur sortimentet (vet inte varför men en säljare sade något om ett ämne som EU avsåg förbjuda). Det ser dock ut som att Zar finns kvar i USA.

Efter mycket letande hittade jag en outlet som hade Zar, en Mycket snarlik nyans (Mocha), men jag gillar inte riktigt resultatet när den väl är struken.

Min fråga är om någon känner till webbutiker utomlands där det går att köpa Zar fortfarande?

Eller om det möjligtvis finns någon på formuleringen som möjligtvis har en liten burk Black walnut stående?

Uppskattat all hjälp!

• Ledsen
  • Gilla
Max Pentes Wirén och 1 till
  • Laddar…
En ytterligare aspekt är att jag inte vill blanda märken eftersom basoljorna kan reagera med varandra.

Alternativet är väll att slipa av allt antar jag… 😢

Några andra idéer?

W WäschötaMange skrev:
Hej!

Nu behöver jag efter många år bättra på bänkskivan, och naturligtvis är Zar utgånget ur sortimentet (vet inte varför men en säljare sade något om ett ämne som EU avsåg förbjuda). Det ser dock ut som att Zar finns kvar i USA.

Efter mycket letande hittade jag en outlet som hade Zar, en Mycket snarlik nyans (Mocha), men jag gillar inte riktigt resultatet när den väl är struken.

Min fråga är om någon känner till webbutiker utomlands där det går att köpa Zar fortfarande?

Eller om det möjligtvis finns någon på formuleringen som möjligtvis har en liten burk Black walnut stående?

Uppskattat all hjälp!
Hej!

Var hittade du Mocha? Är på jakt efter exakt den 🔍!!

Max

M Max Pentes Wirén skrev:
Hej!

Var hittade du Mocha? Är på jakt efter exakt den 🔍!!

Max
Hej!
Jag hittade den på en utförsäljning på Colorama i Alingsås. Tror det var i samband med kunkursen förra året.
Fick ringa runt en hel del för att hitta någon som fortfarande hade burkar kvar. Så det är väll tipset googla fram färgbutiker i området och ring runt 😊

/Magnus

• Gilla
Max Pentes Wirén och 1 till
  • Laddar…
W WäschötaMange skrev:
Hej!

Uppskattat all hjälp!
Tjena
Jag letade själv efter 127 Golden oak. Men svårt att hitta de är något ämne som inte är tillåtet för försäljning i Sverige.
Jag har lite Black Walnut om du inte redan löst det eller ändrat allt 😎
//J

S Superform skrev:
Tjena
Jag letade själv efter 127 Golden oak. Men svårt att hitta de är något ämne som inte är tillåtet för försäljning i Sverige.
Jag har lite Black Walnut om du inte redan löst det eller ändrat allt 😎
//J
Hej!
Jo, jag förstod på min färgbutik att ZAR USA inte tänkt anpassa sig och ändra produkten pga EUs regler, så de försvinner nog från marknaden. Får se om de ändrar sig…

Jag hittade en burk av tonen Mocha på utförsäljning som jag använt, blev jättebra om aningen mer matt än black oak.

Men jag tackar så mycket för erbjudandet 😊

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.