Hej forumet.
Vi köpte en villa förra året där det saknades yttre fönsterfoder runt alla fönster. Nu ska vi väldigt snart måla om och då tänkte jag att det är ett bra läge att sätta upp foder.
Vi har stående lockpanel på fasaden och alla fönster ligger dikt an bottenbrädans inre yta.
Vårt hus är målat i slamfärg och vi hade tänkt att måla från rött till svart.
Nu till min fråga. Hur får man till snygga foder runt dessa fönster? Att fästa en foderbräda i parallellt med bottenbrädan kommer göra att den röda (snart svarta) kommer lysa igenom.
Jag har gjort en skiss på hur det kanske kan se ut. Tänker jag rätt eller finns det bättre sätt? Alla tips mottages hjärtligt
Vi köpte en villa förra året där det saknades yttre fönsterfoder runt alla fönster. Nu ska vi väldigt snart måla om och då tänkte jag att det är ett bra läge att sätta upp foder.
Vi har stående lockpanel på fasaden och alla fönster ligger dikt an bottenbrädans inre yta.
Vårt hus är målat i slamfärg och vi hade tänkt att måla från rött till svart.
Nu till min fråga. Hur får man till snygga foder runt dessa fönster? Att fästa en foderbräda i parallellt med bottenbrädan kommer göra att den röda (snart svarta) kommer lysa igenom.
Jag har gjort en skiss på hur det kanske kan se ut. Tänker jag rätt eller finns det bättre sätt? Alla tips mottages hjärtligt
Hej.Jonatan79 skrev:
Vi tycker det ser naket ut.
Hej.Jonatan79 skrev:
Original var det inte fönsterfoder. Sen dess har förra ägaren bytt lite fönster och vi tycker att huset ser "naket" ut utan fönsterfoder. Tänk denna fasad svartmålad och utan några vita detaljer runt fönsterna. Men går detta inte att göra snyggt så får vi helt enkelt skippa detta.
Mvh
Jens
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fixa yttre fönsterfoder
Fasad -
Hur gör jag ett snyggt fönsterfoder utan att använda klacklist?
Fönster & Dörrar -
Vad göra åt yttre kalkavlagring på koppling? Säkerställa inför leverans.
Vatten & Avlopp -
Min duschblandare har förlorat trycket efter yttre rengöring!?
Badrum -
Frågor om arbetsmiljö/yttre miljö på en byggplats.
Studenter