Hej forumet.

Vi köpte en villa förra året där det saknades yttre fönsterfoder runt alla fönster. Nu ska vi väldigt snart måla om och då tänkte jag att det är ett bra läge att sätta upp foder.
Vi har stående lockpanel på fasaden och alla fönster ligger dikt an bottenbrädans inre yta.
Vårt hus är målat i slamfärg och vi hade tänkt att måla från rött till svart.

Nu till min fråga. Hur får man till snygga foder runt dessa fönster? Att fästa en foderbräda i parallellt med bottenbrädan kommer göra att den röda (snart svarta) kommer lysa igenom.
Jag har gjort en skiss på hur det kanske kan se ut. Tänker jag rätt eller finns det bättre sätt? Alla tips mottages hjärtligt :)

• Rött hus med stående lockpanel utan yttre fönsterfoder, närbild på fönster och fasad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på fönsterkarm utan yttre fönsterfoder mot en röd fasad.
    Skapa konto
  • Skiss som visar hur fönsterfoder kan monteras vid en fönsterram och lockpanel fasad.
    Skapa konto
Varför ? Det är ju meningen att det ska se ut så. Troligen mycket fult att ändra :(

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Varför ? Det är ju meningen att det ska se ut så. Troligen mycket fult att ändra :(
Hej.

Vi tycker det ser naket ut.
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hej.

Original var det inte fönsterfoder. Sen dess har förra ägaren bytt lite fönster och vi tycker att huset ser "naket" ut utan fönsterfoder. Tänk denna fasad svartmålad och utan några vita detaljer runt fönsterna. Men går detta inte att göra snyggt så får vi helt enkelt skippa detta.

Mvh
Jens

• Röd träfasad på hus utan fönsterfoder, grön gräsmatta och grå stentrappa.
    Skapa konto
Jag hade nog gjort enligt din ritning.
Kapat bort för foder på lockbrädorna som är ovanför fönstret

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.