Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
De garanterar väl hållbarhet i 10 år? Sedan kan det ju hålla i 50 år till, men utan garanti.
Reliningen bygger väl bara någon mm, så varför skulle man inte kunna relina igen?
Problemet med relining är att man oftast bara kan göra avloppen och inte vattenledningarna.
Reliningen bygger väl bara någon mm, så varför skulle man inte kunna relina igen?
Problemet med relining är att man oftast bara kan göra avloppen och inte vattenledningarna.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Jag vill veta mer om avloppen och se lite bilder samt veta vilken typ av relining det gäller. För övrigt undrar jag varför det gjordes en relining från första början och intr stambyte? Hur gamla är avloppen?
Förespråkare är väl att ta , men jag hade en otät övergång mellan plastavlopp och cementrör som var i princip omöjlig att nå i "krypgrunden från helvetet" utan att riva och bryta upp ett helt relativt nyrenoverat badrumsgolv, så där blev Relining en metod att få det tätt. Det har hittills hållit tätt i några år och om det skulle rasa efter 10, 20, eller 50 år så är det nog läge att renovera badrummet 
Det jag menade är att ämnet relining har varit ett hett ämne i forumet flertalet gånger med många som vurmar att det är så oerhört kompetent alternativ till riktigt stambyte. Tänk på då på att man byter vatten och ev värme samtidigt när man gör det ordentligt från början. Sen får alla nya tätskikt i badrummen. Bara positivt!
Jag själv tycker det är ett bra alternativ med reling i vissa lägen, likt ditt. Under skyddsrum är ett annat.
Men nu börjar det bli OT.
Någon här som kanske jobbar på ett reliningsföretag och kan svara på TS fråga?!
Jag själv tycker det är ett bra alternativ med reling i vissa lägen, likt ditt. Under skyddsrum är ett annat.
Men nu börjar det bli OT.
Någon här som kanske jobbar på ett reliningsföretag och kan svara på TS fråga?!
Klicka här för att svara