Hej, jag funderar på att byta ytterdörr, den som sitter där nu är högerhängd och ringklockan sitter i dörrfodret bredvid dörren på handtagssidan (sett utifrån) den dörren jag skulle byta till är vänsterhängd. Kommer det kännas väldigt avigt om ringklockan är på ena sidan och trycket är på andra?

BirgitS
Ja, det tycker jag. Visst kommer era gäster att hitta ringknappen, men ni får ta det försiktigt så ni inte slår upp dörren på dem.

Kommer se rätt dumt ut, jag hade absolut bytt sida.

Det hade nog upplevts lite onaturligt men det är lätt att dra om kabeln eller skarva när du byter dörr med karm.

Tack för alla svar, jag tror att jag nöjer mig med gamla dörren, fodringen runt dörren likt övriga huset är putsad så lite krångligare skulle det bli att flytta klockan

Finns ju trådlös sändare till ringklocka, då behöver man ju bara ta bort den gamla.

Hemmakatten
Behöver man ens en ringklocka? Vi har ingen och inte våra fyra närmaste grannar heller som bor i en blandning av enplans, 11/2-plans och 2 plans hus. Själva bor vi i ett enplanshus och har aldrig ssknat en ringklocka.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.