2 621 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Ytrost på hyvelbordet
Medlem
· Västra Götaland
· 406 inlägg
Hej
Såg i dag att jag fått ytterst lite och knappt synligt ytrost på hyvelbordet. Det syns inte fören jag tog ett papper och torkade av. Men ändå, det är en ny maskin och jag vill inte riskera att mer kommer. Vad ska man smörja in borden med? någon som har några universalmedel som fungerar och som håller rosten borta.
Som sagt, inget problem än men....
Såg i dag att jag fått ytterst lite och knappt synligt ytrost på hyvelbordet. Det syns inte fören jag tog ett papper och torkade av. Men ändå, det är en ny maskin och jag vill inte riskera att mer kommer. Vad ska man smörja in borden med? någon som har några universalmedel som fungerar och som håller rosten borta.
Som sagt, inget problem än men....
Medlem
· Västra Götaland
· 406 inlägg
Hej, Nej den är tyvärr inte helt uppvärd hela året runt, vilket har lett till detta mistänker jag, kondens vid temperatur ändringar. Silbergleit, är det det som Felder kallar Metall glans? Tack för tipsen, inga andra "huskurer"? Har tyvärr inte någon Felder "smörja" hemma för tillfället.
Silbergleit och Metallglans är inte samma sak.
Silbergleit är glidmedel i "cremeform". Felders glidmedel i sprayform har jag själv, det är bra.
Men jag minns inte vad det heter.
Sen finns ju Waxilit.
Metallglans är skyddsmedel mot rost.
Silbergleit är glidmedel i "cremeform". Felders glidmedel i sprayform har jag själv, det är bra.
Men jag minns inte vad det heter.
Sen finns ju Waxilit.
Metallglans är skyddsmedel mot rost.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden