Hur hade ni lagt klinker här? Relativt liten hall men kan inte bestämma mig om ytan för klinker.

Alt 1. Lägga klinker i hela hallen och bryta fram till öppningen rakt fram mot vardagsrum/matsal

Alt 2. Lägga klinker fram till trappstegen (i linje med dörrkarmen)

Alt 3. Lägga klinker fram till trappöpnningens slut (ca. mitten av hallen). Det kommer att vara trappräcke runt såklart.

• Hall med trägolv, några klinkerplattor på golvet, verktygslåda till höger, öppning mot vardagsrum i bakgrunden, trappöppning till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
PS. Det kommer inte vara så stor klinkerplatta som på bild. Vilken storlek rekommenderar ni på plattorna?

BirgitS
M Mirre Jansson skrev:
Alt 3. Lägga klinker fram till trappöpnningens slut (ca. mitten av hallen). Det kommer att vara trappräcke runt såklart.
Det skulle jag välja.
Om det inte är meningen att skor ska ställas ändå längre bort för då skulle jag vilja ha klinker ända bort till det stället. Jag har dåliga erfarenheter av att ha för liten yta med klinker, det gjorde att framför allt gäster ofta gick ut på parketten med grusiga och blöta vinterskor.
M Mirre Jansson skrev:
PS. Det kommer inte vara så stor klinkerplatta som på bild. Vilken storlek rekommenderar ni på plattorna?
Om du inte har gjort det förr så välj små plattor som är lättare att hantera och få plana utan fogsprång mot angränsande plattor.

M Mirre Jansson skrev:
Tack för svar - vi valde alternativ 3 i slutändan då det är fram till avhängningen :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.