Hur hade ni lagt klinker här? Relativt liten hall men kan inte bestämma mig om ytan för klinker.
Alt 1. Lägga klinker i hela hallen och bryta fram till öppningen rakt fram mot vardagsrum/matsal
Alt 2. Lägga klinker fram till trappstegen (i linje med dörrkarmen)
Alt 3. Lägga klinker fram till trappöpnningens slut (ca. mitten av hallen). Det kommer att vara trappräcke runt såklart.
Alt 1. Lägga klinker i hela hallen och bryta fram till öppningen rakt fram mot vardagsrum/matsal
Alt 2. Lägga klinker fram till trappstegen (i linje med dörrkarmen)
Alt 3. Lägga klinker fram till trappöpnningens slut (ca. mitten av hallen). Det kommer att vara trappräcke runt såklart.
PS. Det kommer inte vara så stor klinkerplatta som på bild. Vilken storlek rekommenderar ni på plattorna?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 155 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 155 inlägg
Det skulle jag välja.M Mirre Jansson skrev:
Om det inte är meningen att skor ska ställas ändå längre bort för då skulle jag vilja ha klinker ända bort till det stället. Jag har dåliga erfarenheter av att ha för liten yta med klinker, det gjorde att framför allt gäster ofta gick ut på parketten med grusiga och blöta vinterskor.
Om du inte har gjort det förr så välj små plattor som är lättare att hantera och få plana utan fogsprång mot angränsande plattor.M Mirre Jansson skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur öppnar jag badrumsskåpet för att byta lysrör
Belysning -
Varför får vattenpumpen jordfelsbrytaren att lösa ut när den slår av?
El -
Komfort golvvärme, ingjutet eller flytande??
Utbyggnad och tillbyggnad -
Varför toastolen inte helt tät mot klinkergolvet, en riskfaktor?
Fritidshus -
Bryta upp ny parkett för klinker
Golv