Hej!

Tänkte köpa ett Yale Linus, men hur monterar jag låset på min dörr - Alltså tar jag bort vredet eller tar jag bort den inre låscylindern och ersätter med Linus?
Försökt att hitta bilder/filmer på liknande behör + Linus som jag har (Cylinder + Vred + Trycke), men inte kunnat hitta.

Tänkte även i samband med detta byta låscylinder då vi precis köpt huset, så vill veta om jag behöver köpa både cylinder för utsida och insida eller bara för utsida?

Tacksam för svar.

• Gammaldags dörrhandtag med vred och låscylinder, slitet, av mässing, förmodligen europeisk stil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Yale Linus är ett motoriserat vred men det ersätter inte vredet på ett ASSA 2000/2002/2500 utan låscylindern.
Om Yale Linus används med ett 360° graders låshus så bör aldrig nyckel användas inte ens från utsidan då den inte vet om låshuset är låst eller ej.
Även vredskylten skapar problem med Linus och rekommendationen är att ta bort den.
Min rekommendation är du väljer en annan lösning.

• Gilla
Hexbugare
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Yale Linus är ett motoriserat vred men det ersätter inte vredet på ett ASSA 2000/2002/2500 utan låscylindern.
Om Yale Linus används med ett 360° graders låshus så bör aldrig nyckel användas inte ens från utsidan då den inte vet om låshuset är låst eller ej.
Även vredskylten skapar problem med Linus och rekommendationen är att ta bort den.
Min rekommendation är du väljer en annan lösning.
Stort tack för svar!

MVH
Markus

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.