Har ett yale doorman v2n igång sedan 3 månader och nu har det börjat strula, eller så har jag kommit åt någon inställning kanske?
När jag öppnar dörren med handtaget och öppnar dörren så åker "klacken/kolven" (som jag ringat in med röd färg på bilden) ut och det gör att jag måste hålla ner handtaget när jag ska stänga dörren, annars slår klacken/kolven i dörrkarmen.
Det har inte gjort så fören nyligt, kanske 1 veckas tid och jag skulle vilja få tillbaka det som det var innan vilket gjorde att jag kunde stänga dörren utan att hålla ner handtaget.
Någon som vet vad det kan vara för fel, och om det är något jag kan lösa själv, eller är det fel på enheten och den måste bytas?
När jag öppnar dörren med handtaget och öppnar dörren så åker "klacken/kolven" (som jag ringat in med röd färg på bilden) ut och det gör att jag måste hålla ner handtaget när jag ska stänga dörren, annars slår klacken/kolven i dörrkarmen.
Det har inte gjort så fören nyligt, kanske 1 veckas tid och jag skulle vilja få tillbaka det som det var innan vilket gjorde att jag kunde stänga dörren utan att hålla ner handtaget.
Någon som vet vad det kan vara för fel, och om det är något jag kan lösa själv, eller är det fel på enheten och den måste bytas?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror att pinnen som går från vredet till låskistan är för lång så vredet inte fjädrar tillbaka som det ska.
Glömde bort att svara här märkte jag nu. Ringde upp supporten till doorman och dom skickade en ny reservdel, själva delen där kolvarna sitter i hade gått sönder. Så det har fungerat utan problem sedan dess.
Enda negativa jag tycker är att den låter galet högt när man öppnar och stänger pga att ena lilla kolven som ska försvåra inbrott alltid är utfälld och på så sätt "skrapar" och ger ett högt ljud ifrån sig. Irriterande och gör att minstingen vaknar ganska ofta när jag försöker smyga iväg tidigt till jobbet på morgnarna
Enda negativa jag tycker är att den låter galet högt när man öppnar och stänger pga att ena lilla kolven som ska försvåra inbrott alltid är utfälld och på så sätt "skrapar" och ger ett högt ljud ifrån sig. Irriterande och gör att minstingen vaknar ganska ofta när jag försöker smyga iväg tidigt till jobbet på morgnarna
Klicka här för att svara