Hej

Den 23/12 så uppstod problemet att när man ska låsa upp så låset så blir det låst inom 2 sekunder.
Man hade typ 1 sekund på sig att dra ner handtaget för att få upp dörren. Varje gång så var man tvungen att låsa upp med koden för att kunna öppna dörren.
Någon som varit med om liknande och vet vad som kan vara fel?
Den 25/12 började det att fungera som vanligt igen. Låser vi upp med koden så är dörren öppen hela tiden och det är bara att dra ner handtaget utan att behöva slå in koden varje gång.

Mvh Kristian

K Kristian.S skrev:
Hej

Den 23/12 så uppstod problemet att när man ska låsa upp så låset så blir det låst inom 2 sekunder.
Man hade typ 1 sekund på sig att dra ner handtaget för att få upp dörren. Varje gång så var man tvungen att låsa upp med koden för att kunna öppna dörren.
Någon som varit med om liknande och vet vad som kan vara fel?
Den 25/12 började det att fungera som vanligt igen. Låser vi upp med koden så är dörren öppen hela tiden och det är bara att dra ner handtaget utan att behöva slå in koden varje gång.

Mvh Kristian
Vad var felet med erat lås?
Vårat började idag att bete sig precis som erat.

Lundvall76 Lundvall76 skrev:
Vad var felet med erat lås?
Vårat började idag att bete sig precis som erat.
Jag vet faktiskt inte. Låset sitter i ett förråd på garaget. Då under vintern så funkade det som det skulle till och från beroende på väder. Kändes som att när det var kallt så strulade det. Vi såg till att det är minst 8+ inne, förut det kunde krypa ner mot 3+ och då blev det kallt på låset i dörren. Blev frost. Sedan höll vi på och justerade med blecket, dörrkarmen, dörrstoppet, tätningen på dörren. Dörren var väldigt trög att få igen så man fick ta i på slutet när man stängde den. Kommer inte ihåg när det vände men nån gång första månaderna på 2024 så har det funkat som det ska. Tror jag tog loss allt på våren och kollade så allt var som det skulle.
Får se nu om det blir kallare om det börjar strula igen. Peppar peppar

Vi har haft vårat lås i ett par år i garaget under ungefär de förhållanden ni har haft och det har fungerat problemfritt! Tills idag.. Var tio minus förra veckan men började strula nu när det är flera plusgrader. Jag får ge det nån dag sen tänkte jag testa att nollställa annars får jag väl försöka att reklamera.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.