Hej

skulle installera låset men när jag sätter i batterierna så säger låste open door for Configuration, på insidan lyser det varken rött eller grönt när jag vrider


Vad kan vara fel?
 
Har du använt kortet och konfigurerat masterkoden?
 
Hej

Nej den delen jag aldrig till, enligt videon så är det det första som skall man skall göra när man sätter i batterierna, men jag får bara upp open door…,
 
Redigerat:
Dörren går inte att låsa, håller jag kortet vid dörren så säger den bara open door… jag installerade mitt första utan problem. Processen är fast vid open door
 
  • Gilla
LabanW
  • Laddar…
Är dörren på vid gavel när du konfigurerar låset?
Har du testat låsfunktionen enligt sidan 32?

Gör en fabriksåterställning av låset enligt sidan 31 och börja om på nytt.
Fabriksåterställning:
• Ta bort ett batteri.
• Tryck och håll in resetknappen i hålet till höger ovanför vredet.
• Sätt tillbaka batteriet och släpp resetknappen efter att låset meddelat att
det blivit återställt.

Om det inte hjälper så är frågan om förreglingskolven (den lilla kolven) fungerar rätt.
 
Redigerat:
  • Gilla
Mathias Källö
  • Laddar…
Det fingerade inte det heller

säger samma sak
 
M Mathias Källö skrev:
Det fingerade inte det heller

säger samma sak
Du får vara tydligare med vad som fungera och vad som inte gör det.
Om du kontrollerar låsfunktionerna med öppen dörr enligt sid 31 i manualen vilka steg fungerar och vilka gör det inte?
 
Den enda som händer är att låset säger open for configuration sen i övrigt är det inget som det ska. Vrider jag på vredet för att låsa upp får jag ingen lampa som lyser grönt eller rött, det låser sig inte alls. Det steg som skall hända första gången man sätter i batterierna är ju att man skall sätta sitt kort mot låset och sen slå in sin masterkod men dit har jag aldrig kommit
 
Trycker du in den lilla förreglingskolven samtidigt som du kontrollerar låsfunktionerna?
Fjädrar den lilla förreglingskolven rätt?
Har du ändrat håll på låset alltså ändrat förreglingskolven?
Om förreglingskolven inte fungerar rätt så kontrollera att skruven är rätt åtdragen.
 
M Mathias Källö skrev:
Den enda som händer är att låset säger open for configuration sen i övrigt är det inget som det ska. Vrider jag på vredet för att låsa upp får jag ingen lampa som lyser grönt eller rött, det låser sig inte alls. Det steg som skall hända första gången man sätter i batterierna är ju att man skall sätta sitt kort mot låset och sen slå in sin masterkod men dit har jag aldrig kommit
1. har du satt borrskyddet rätt, dvs på utsidan?
2. Sitter det lilla trekantiga fallet åt rätt håll? Jag tyckte just fallet var lite luddigt i beskrivningen, även om man med sunt förnuft kan lista ut åt vilket håll det ska sitta. Men ändå lätt att göra fel där.
 
Jag har själv ett annat problem..
Installerade låset igår. Fick till allting men valde att hoppa över stegen med att registrera tagg och fler användarkoder. Så endast masterkoden registrerad alltså. När jag sedan skulle ansluta låset till mobilen så går det inte att komma in i låsets meny. Man ska ju trycka på låsupp knappen följt av masterkod och låsupp igen. Men trycker jag på låsupp knappen följt av masterkod och låsupp igen öppnas bara dörren. Har jag dörren öppen när jag utför detta händer ingenting. Försökte fabriksåterställa men får då till ”svar” av låset att hakregeln är blockerad, trots att den inte är det. Någon som varit med om detta eller har något tips?
 
Efter kontakt med yales support har jag fått byta ut mitt lås mot ett nytt.
Men nu har ett annat problem dykt upp istället med det nya låset. När dörren är stängd och låst och jag tar tag i dörrhandtaget så går larmet i låset. Enda sättet att stänga av verkar vara genom appen. Någon annan med det problemet eller något som vet hur man åtgärdar det. Det gamla låset som jag fått byta ut betedde sig inte på det viset.
 
Du har troligtvis för stort avstånd mellan lås och slutbleck vilket orsakar att larmet går
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.