Hej
Har precis installerat en yale doorman L3 och fastnar i att vid test så ska handtaget öppna låskolven. Det yttre handtaget ”check” den sitter fast fjädrar tillbaka fint, men det inre händer inget med så jag försöker ta bort handtaget men näää den vill inte o jag hittar ingen info om hur man tar bort det (handtaget alltså) för att få dit en längre fyrkantspinne… (för jag tror vi gjorde bort oss där trots noggrant mätande)
Hur får man bort handtaget?
Så vi kan börja om?
Eller är det kört?
 
Du måste börja med att lossa hela enheten på insidan och sedan lossa det som krävs för att komma åt låsringen som håller handtaget på plats.
Det är inte bara längden som ska vara rätt utan det ska även vara en fjäder i handtaget, det är noga att fyrkantspinnen styr rätt så den greppar i tryckesroddaren.
 
1 123abc skrev:
Du måste börja med att lossa hela enheten på insidan och sedan lossa det som krävs för att komma åt låsringen som håller handtaget på plats.
Det är inte bara längden som ska vara rätt utan det ska även vara en fjäder i handtaget, det är noga att fyrkantspinnen styr rätt så den greppar i tryckesroddaren.
Tack
Hade fjädern i handtagen men dumhjärnan (jag) satte i fel fyrkantspinne i. Jag lyckades tillslut även använda mina små hjärnceller (de få som finns kvar) för att lossa hela skiten man är bra trött ibland…
 
Gjorde också fel, hade tagit för lång pinne till handtaget på utsidan.
Lyckades heller aldrig få in pinnen utan att först ta bort den lilla ringen som satt på.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.