Vårat yale doorman går i bortasäkert läge utan att vi väljer det. Det väljer även själv om bortasäkert ska avaktiveras, det går varken aktivera eller avaktivera på egen hand.

Någon som varit med om något liknande och kan tipsa om en lösning

Mvh

• Wow
blomknopp
  • Laddar…
Vilken version har ni?
Fungerar knappen på låshuset eller är den alltid nere?
Använder ni nyckelbrickor?

1 123abc skrev:
Vilken version har ni?
Fungerar knappen på låshuset eller är den alltid nere?
Använder ni nyckelbrickor?
Hej den nyare versionen med smartmodul för mobilstyrning. Knappen på låshuset går att röra men spelar ingen roll vilket lägenvi ställer den i.. vi använder personliga koder och/eller nyckelbrickor utan pinkod.

Har ingen betydelse om vi låser upp med nyckelbrickan. Låset är fortfarande kvar i bortasäker. Bortasäkringen aktiverades mitt i natten när dörren var låst och ingen gått genom dörren på flera timmar. Detta vet jag eftersom det står i historiken i appen.

• Gilla
dannjol
  • Laddar…
Om knappen inte går att röra så är något fel i låshuset och det är möjligt att det är just detta som orsakar de problem ni upplever och låshuset bör bytas ut.

1 123abc skrev:
Om knappen inte går att röra så är något fel i låshuset och det är möjligt att det är just detta som orsakar de problem ni upplever och låshuset bör bytas ut.
Knappen går som sagt att röra. Nu har låset funkat bra ett par dagar. Börjar misstänka att hög luftfuktighet i garaget orsakt problemet. Har satt in en paxfläkt i garaget och därefter försvann problemet.

• Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Jag läst fel om knappen ser jag.
Insidan ska vara torr och uppvärmd.
Kan jag ha mitt Yale Doorman på min ytterdörr
Ja. Yale Doorman är speciellt utvecklad för Skandinaviska väderförhållanden. Det tål kyla, värme, snö och regn samt smuts och sand och är IP-klassat till IP55. Låset har en UV-skyddad yta som även tål sol och fukt under längre perioder.

Det enda du behöver tänka på är att insidan ska vara torr och varm.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.