Hej,
Skulle precis installera ett Yale Doorman i min dörr och inser att det sitter ett metallskydd längs med dörren som gör att Yale låshuset inte passar in. Behöver jag montera ner detta metallskyddet och sedan såga ut ett hål för Förreglingskolven? Något mer att tänka på? Har installerat 2 Yale tidigare på dörrar men de har inte varit denna typen av säkerhetsdörr.
Min andra fråga är på slutblecket som har ett metallskydd som sticker ut för att skydda karmen när dörren stängs. Detta fattas på slutblecket för Yale Doorman, hur löser man det bäst för att skydd karmen?
Tacksam för all hjälp!
Skulle precis installera ett Yale Doorman i min dörr och inser att det sitter ett metallskydd längs med dörren som gör att Yale låshuset inte passar in. Behöver jag montera ner detta metallskyddet och sedan såga ut ett hål för Förreglingskolven? Något mer att tänka på? Har installerat 2 Yale tidigare på dörrar men de har inte varit denna typen av säkerhetsdörr.
Min andra fråga är på slutblecket som har ett metallskydd som sticker ut för att skydda karmen när dörren stängs. Detta fattas på slutblecket för Yale Doorman, hur löser man det bäst för att skydd karmen?
Tacksam för all hjälp!
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Hej,1 123abc skrev:
Vet inte riktigt, men så här ser det ut.
Dock är jag inte behov av att använda den extrafunktionen samt att jag inte kan byta min Doorman Classic pga köpte den för väldigt längesen men skjutit upp bytet 😅
Vad jag tänker på är om jag behöver ta av hela den "metallregeln" som sitter längst dörren och göra hål för Förreglingskolven?
Absolut, här kommer ett helt gäng nytagna bilder 👍1 123abc skrev:
Försökte få med allt denna gång.
Det är inte rätt men man kan göra så som du tänkt och det kan vara möjligt att modifiera den gamla spanjoletten och använda den anpassade stolpen som täckskylt.
Andra alternativ vore att använda ett annat smart lås som fungerar med befintlig spanjolett eller kontrollera om det finns en spanjolett/flerpunktslås motsvarande befintlig för Yale doorman men du ville använda låset du redan äger.
Att tänka på är var förreglingskoven går emot slutblecket så det inte finns något den kan fastna i, det ser ut som om den bör gå fritt men alltid svårt att bedöma efter bilder.
Andra alternativ vore att använda ett annat smart lås som fungerar med befintlig spanjolett eller kontrollera om det finns en spanjolett/flerpunktslås motsvarande befintlig för Yale doorman men du ville använda låset du redan äger.
Att tänka på är var förreglingskoven går emot slutblecket så det inte finns något den kan fastna i, det ser ut som om den bör gå fritt men alltid svårt att bedöma efter bilder.
Tack för infon! Ska försöka pilla med det och se om jag hittar en lösning1 123abc skrev:Det är inte rätt men man kan göra så som du tänkt och det kan vara möjligt att modifiera den gamla spanjoletten och använda den anpassade stolpen som täckskylt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden