Hej

Är det någon annan som har en lösning till varför min Yale doorman 2v börjar klydda efter 3år. Låset är inte pålitlig som tidigare. Låset låser sig inte varje gång jag stänger dörren längre. Det ger ifrån sig något mekanisk ljud ifrån låskistan och sedan blinka rött och indikerar att låset inte är lås. Jag behöver bara vrida på låsvredet för att låsa dörren efter det. När jag har dörren öppen och prova trycka på triangeln formad piggen för att låsa dörren så kan det hända samma sak. Låset skicka ut kroken men det indikerar ändå att dörren inte är låst.

Jag har provat fin justerar bleket men samma resultat.
 
Du behöver antagligen byta ut låshuset.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.