Hej, jag funderar på hur jag ska koppla in detta yd start skåp. Förstår att faserna ska sitta i huvudbrytaren men vet ej vars nollan ska kopplas in
 
  • Ett öppet yd-startskåp med elektrisk anslutning på en betongyta, med synliga kablar och komponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är väl en trafo för för 400V där,
då är det bara 3 faser och jord
 
Hur ska jag göra med dom fyra kablarna på framsidan/locket på lådan?
 
Koppla bort dem. De verkar ha varit till nån extern manöver.
Men du verkar redan ha en extern manöver via kablarna ut på vänster sida?
 
nisse123 nisse123 skrev:
Det är väl en trafo för för 400V där,
då är det bara 3 faser och jord
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Koppla bort dem. De verkar ha varit till nån extern manöver.
Men du verkar redan ha en extern manöver via kablarna ut på vänster sida?
Det löste sig. Kopplade i faserna i huvudbrytaren och jorden i plåten
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.