Hej,

Har en Worx WG 791 ifrån 2016 som krånglar, sannolikt sensorn fram...

Vem gör service och lagar Worx i Skåne?

MVH / Peter J

Jag har tidigare (förra året) skickat min till HP Schou, kanske servar de fortfarande Worx:
Worx Service & Supportteam
HP SCHOU AB
Åsvägen 2 E
SE-281 37 HÄSSLEHOLM - SWEDEN
Phone: +46 (0)771 808 060
Fax: +46 451 414 00
Website: www.hpschou.com

Testar att lägga in en fråga i tråden här.
Har en Works WG791E.1 som ej tar laddning.

Har plockat isär främre bleckenheten på gräsklipparen och konstaterar att den svarta kabeln gått av. Har skarvat och lött om båda sidorna så det är nu ok.

Har mätt 13.1 V mellan pinnarna på laddaren, rengjort från oxid på plattor och pinnarna. Laddaren blinkar grönt. När jag ställer in klipparen så är det fortsatt 13.1 V och den blinkar grönt.

Det händer ingenting på klipparen, dvs den laddar inte.

Kan det vara kretskortet i laddaren för att spänningen ska stiga när klipparen står på plats eller stiger den först när klipparen börjar ta laddning?

Den har innan detta problem kom nu gått till laddaren, kört in, backat ut, kört in, backat ut osv.

Några idéer?

//Mvh Martin

H hjortens80 skrev:
Testar att lägga in en fråga i tråden här.
Har en Works WG791E.1 som ej tar laddning.

Har plockat isär främre bleckenheten på gräsklipparen och konstaterar att den svarta kabeln gått av. Har skarvat och lött om båda sidorna så det är nu ok.

Har mätt 13.1 V mellan pinnarna på laddaren, rengjort från oxid på plattor och pinnarna. Laddaren blinkar grönt. När jag ställer in klipparen så är det fortsatt 13.1 V och den blinkar grönt.

Det händer ingenting på klipparen, dvs den laddar inte.

Kan det vara kretskortet i laddaren för att spänningen ska stiga när klipparen står på plats eller stiger den först när klipparen börjar ta laddning?

Den har innan detta problem kom nu gått till laddaren, kört in, backat ut, kört in, backat ut osv.

Några idéer?

//Mvh Martin
Hej Martin,

Att den gick in och ut tidigare berodde på att den vid dockning inte fick laddström. Dessa kablar har du nu lagat i frontsensorn läser jag.

Batteriet kan vara urladdat, under en viss spänning vägrar laddstationen ladda. Ta ur batteriet och mät upp det. Du kan även prova en "emergency charge" genom att docka maskinen avstängd - du bör då få upp på displayen om den börjar ladda.

I Ingenjörssnickarn skrev:
Hej Martin,

Att den gick in och ut tidigare berodde på att den vid dockning inte fick laddström. Dessa kablar har du nu lagat i frontsensorn läser jag.

Batteriet kan vara urladdat, under en viss spänning vägrar laddstationen ladda. Ta ur batteriet och mät upp det. Du kan även prova en "emergency charge" genom att docka maskinen avstängd - du bör då få upp på displayen om den börjar ladda.
Tyvärr händer inget när jag dockar den manuellt i laddstationen i avstängt läge.
Batteriet är urladdat helt nu, går ej att slå på klipparen alls nu.

//Mvh Martin

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.