730 912 läst ·
2 539 svar
731k läst
2,5k svar
Worx Landroid
Räknar inte med svar, men jag vill att dom skall veta vad jag tycker, och jag vill att andra skall veta hur kassa dom är på att (icke-)hantera denna situation...peternicklas skrev:Tror inte det kommer något svar. Verkar som om att HQ har satt munkavel på Jula. Nu säljer de dessutom Gardena för 9995:- till klubbpris.En rabatt på 3500:- inte illa. Verkar som att HQ har tappat lite om de måste göra en sådan sak. Bättre hade ju varit om de hade sänkt priset på "sina" egna så de hade blivit lite mer prisvärda. Då kanske till och med Landroid med flera inte hade sålt så bra.
"Säger att....." Det är väl förbannat lät att lova en sak, men om man inte ens kan saluföra knivar och t.o.m tar bort artikeln 777780 som är knivar så undrar jag vad det löftet tog vägen..Prins Daniel skrev:Ironi Nimajneb, ironi. Alternativt, "Jag hörde det av en kompis brorsa som pryade i en cykelaffär". Fast det kanske heter praoa nuförtiden.
Fast jag fattar inte riktigt vad det är för svar ni saknar, och väntar er få på Facebook? Dom har väl redan sagt att åtaganden för garanti (12 mån batteri, 24 mån maskin) och reservdelar fortsätter?
Har gött Jula genom åren med en del större inköp på maskiner, takboxar m.m men nu räcker det för mig.
Det sista jag kommer göra dock är att kräva att dom visar oss konsumenter att dom håller vad dom lovar.
Det är ju inte så att LR slutat tillverkas eller... Vet inte hur det ser ut för övriga länder och HQ stämmning mot andra ÅF och butiker.
Jag tänker ställa frågan till en Konsument ombudsman hur man som konsument kan/bör agera.
Trots allt har vi lagt 8100 eller lite mer i visa fall för denna LR, och det är pengar som jag hoppas jag får valuta för under många år.
Se peternicklas svar.Prins Daniel skrev:Ironi Nimajneb, ironi. Alternativt, "Jag hörde det av en kompis brorsa som pryade i en cykelaffär". Fast det kanske heter praoa nuförtiden.
Fast jag fattar inte riktigt vad det är för svar ni saknar, och väntar er få på Facebook? Dom har väl redan sagt att åtaganden för garanti (12 mån batteri, 24 mån maskin) och reservdelar fortsätter?
Inte ett officiellt uttalande någonstans. Helt sjukt dåligt! Skapar stor osäkerhet och otrygghet för mig som kund (har köpt två)
Sen ser jag ingenstans att det står skrivet att dom skall ta på sig att hålla med service och reservdelar under tiden jag har garantin.
Sen uppfyller dom inte några som helst löften om reservdelar än så länge. Butikerna har det inte, och centrallagret svarar ej.
Redigerat:
Kommer nog snart. Det följde med 3 extra satser och om man har tur och inga hinder så vara de upp till 3 år. Sedan har de sålt mycket bra. Du kan själv räkna, Jula 40 varuhus 3 ladningar per varuhus och minst 10 maskiner åt gången. Hur många får vi aldrig reda på men i Europa totalt sett har de sålt mycket bra. Knivar på Ebay kommer nog till våren då det börjar att bli efterfrågan på dem.Nimajneb skrev:
Jula mfl brukar väl aldrig hålla med service o reservdelar, är det fel på maskinen skickar väl dom iväg den till något service ställe. Du blandar nog ihop din önskemål med det som riktiga trädgårdsmaskinsbutiker erbjuder, du kanske har haft Viking, Stihl, HQ eller liknade förut och för dessa maskiner så är naturligtvis serviceutbudet mycket bättre.lucky_s skrev:Se peternicklas svar.
Inte ett officiellt uttalande någonstans. Helt sjukt dåligt! Skapar stor osäkerhet och otrygghet för mig som kund (har köpt två)
Sen ser jag ingenstans att det står skrivet att dom skall ta på sig att hålla med service och reservdelar under tiden jag har garantin.
Sen uppfyller dom inte några som helst löften om reservdelar än så länge. Butikerna har det inte, och centrallagret svarar ej.
Som sagts tidigare så finns det väl ingen anledning till att misstänka att Jula skulle frångå konsumentlagen.
Är det så som peternicklas skriver att man fick med extra tillbehör av knivar så är det väl ingen panik där heller.
Ok, har inte läst vilken info som kommit fram här i tråden. Följande fick jag på mail den 11/7:lucky_s skrev:
"Hej!
Försäljningen av själva maskinen är stoppad. Men alla garantier och reservdelsförsäljningen fortsätter som vanligt.
Garantitid på batteri 12 månader och på övrigt 24 månader. Reservdelar finns.
Mvh Evelina - kundservice"
Jag köpte på mig ett extra paket knivar när jag var på Jula, Sisjön (Göteborg), för några dagar sedan. Enligt killen som visade mig vilken hylla dom fanns på skulle dom få in fler. Dom hade sålt "otroligt många maskiner" och även tillbehör. (Dom hade tråd och märlor också.) Han verkade insatt i saken och kom med klara svar. Jag vet, jag vet, vi vill ha det skriftligt.
För sakens skull vill jag berätta att jag har en HQ 220 (i ett annat hus) som jag är nöjd med, men hittills har Landroiden skött sitt jobb väldigt bra!
Skulle va roligt och få en siffra på "sålt otroligt många maskiner" men det får vi väl aldrig. Jag har ju fått bekräftat från Worx i Italien att all service och garanti ska gå igenom supporten. Han skriver även reserdelar men de har ju tidigare nekat att sälja reservdelar. Det är just detta som Jula måste bekräfta.
Det skulle du aldrig ha skrivitPrins Daniel skrev:
Sen om man får problem med sin klippare så kontaktar man ju inte jula för dom vet ju inget utan ringer till dom som har servicen i Sverige. Mycket bra och snabb service får man där, kan jag inte tänka mig att något annat klippar fabrikat skulle va bättre på den punkten.Nimajneb skrev:Jula mfl brukar väl aldrig hålla med service o reservdelar, är det fel på maskinen skickar väl dom iväg den till något service ställe. Du blandar nog ihop din önskemål med det som riktiga trädgårdsmaskinsbutiker erbjuder, du kanske har haft Viking, Stihl, HQ eller liknade förut och för dessa maskiner så är naturligtvis serviceutbudet mycket bättre.
Som sagts tidigare så finns det väl ingen anledning till att misstänka att Jula skulle frångå konsumentlagen.
Är det så som peternicklas skriver att man fick med extra tillbehör av knivar så är det väl ingen panik där heller.
Låter toppen men inte i denna tråd då man blir grymt påhoppad om man skriver något här som inte är direkta förbättringar/förslag för dom som äger en Landroid.peternicklas skrev:
Redigerat:
Medlem
· Västra Götaland
· 101 inlägg
Har ni varit med om att roboten inte orkar hem?
Har en ganska kuperad tomt och det har hänt att den stannat på vägen hem till laddning.
Någon som känner igen detta?
Har en ganska kuperad tomt och det har hänt att den stannat på vägen hem till laddning.
Någon som känner igen detta?
Du kanske menar telefonsupport, jag menade fysisk service.frippe80 skrev:
Det är väl detta som har tjabbats om dom senaste 20 inläggen. Batteriet är den svaga punkten pga att det tappar kraft. Det kanske går att justera att han ska åka hem tidigare?JonasForssell skrev: