20 905 läst ·
17 svar
21k läst
17 svar
Worx landroid som ej laddar WG791E.1
Sida 1 av 2
Precis som det låter min klippare vill inte ladda efter vintern, lyser enbart konstant grönt.
Försökte ringa till Hässleholm och support, men den finns ju tydligen inte kvar!!
Fick ett annat nummer att ringa som kom till en utländsk telefonsvarare som sa att servicen ej var tillgänglig för tillfället !
Vart skall man ringa egentligen !
Försökte ringa till Hässleholm och support, men den finns ju tydligen inte kvar!!
Fick ett annat nummer att ringa som kom till en utländsk telefonsvarare som sa att servicen ej var tillgänglig för tillfället !
Vart skall man ringa egentligen !
Ringde dom igår, men tydligen så har dom slutat sälja Worx så därför var dom inte intresserade utan hänvisade till
verkstad i Hässleholm men när jag ringer dom så har dom inte kvar service/support för Worx längre!!
Så vart vänder man sig egentligen?!
Skulle man kunna vända sig till ARN då min återförsäljare ej vill ta i ärendet?!
verkstad i Hässleholm men när jag ringer dom så har dom inte kvar service/support för Worx längre!!
Skulle man kunna vända sig till ARN då min återförsäljare ej vill ta i ärendet?!
Att återförsäljaren slutat sälja märket ändrar egentligen ingenting. Det är fortfarande dem du har ditt avtal med. Är det inom garantitiden, är det garantin du ska åberopa, annars ska du reklamera varan.(du har 3 års reklamationsrätt).B bandy76 skrev:Ringde dom igår, men tydligen så har dom slutat sälja Worx så därför var dom inte intresserade utan hänvisade till
Om de vägrar är det arn man vänder sig till.
Rent rättsligt ändrar det ingenting att en ÅF har slutat att sälja klipparen, men i praktiken gör det tyvärr skillnad. Nu verkar ingen vilja ta ansvar för Worx-klipparna. Det är svårt att hitta något vettigt omkring service på deras hemsida. En tel.nummer hittade jag på sidan, dock inga hänvisningar till servicepartners etc.
Nu förutsätter jag ju att du handlat som privatperson och inte firma, och att du köpt av ett företag och inte en privatpetson. För privatpersoner är det konsumentköplagen som reglerar förhållandet mellan säljaren (företaget) och köparen (privatpersonen). Det mesta i den lagen går inte att förhandla bort (som reklamationsrätten).S sunqan skrev:
Tydligen är det så att ingen verkar vilja ta ansvar för dessa maskiner längre, numret som jag fick av dom i Hässleholm gick ju utomlands till en telefonsvarare!!E etompau skrev:Rent rättsligt ändrar det ingenting att en ÅF har slutat att sälja klipparen, men i praktiken gör det tyvärr skillnad. Nu verkar ingen vilja ta ansvar för Worx-klipparna. Det är svårt att hitta något vettigt omkring service på deras hemsida. En tel.nummer hittade jag på sidan, dock inga hänvisningar till servicepartners etc.
Japp jag köpte den som privatperson, bara å prata med dom igen!!S sunqan skrev:Nu förutsätter jag ju att du handlat som privatperson och inte firma, och att du köpt av ett företag och inte en privatpetson. För privatpersoner är det konsumentköplagen som reglerar förhållandet mellan säljaren (företaget) och köparen (privatpersonen). Det mesta i den lagen går inte att förhandla bort (som reklamationsrätten).
Jag har mailat RTS-service som verkar hålla till i Tyskland.
Jag har fått svar att det går att beställa delar där via mail. Väntar just nu på svar om pris på kretskort till min laddstation.
Clas Ohlsson har ju slut i lager på den o dom visste inte när det skulle komma in igen.
Dock verkar det ju sämre med möjlighet till service. Har oxå försökt på det där numret men aldrig kommit fram.
Jag har fått svar att det går att beställa delar där via mail. Väntar just nu på svar om pris på kretskort till min laddstation.
Clas Ohlsson har ju slut i lager på den o dom visste inte när det skulle komma in igen.
Dock verkar det ju sämre med möjlighet till service. Har oxå försökt på det där numret men aldrig kommit fram.
Är det den mejladressen på worx hemsida eller?X xv1 skrev:Jag har mailat RTS-service som verkar hålla till i Tyskland.
Gäller garantiärende där med tro?