1 815 042 läst ·
6 044 svar
1815k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Fick den av en reporeter på Skövde tidningen. Elsäkerhetsverket är inte speciellt snabba med att lägga ut sin information. I deras diarie kan man se all ahndläggning av olika ärende. HQ och Gardena har fått information om förslag till beslut redan i november, samma som Worx och MEEC, deras fall är dock inte officiellt beslutat ännu.MBygga skrev:
Det intressanta är ju vad de gjort för ändringar på E.1 förutom bytet av beteckning. Det borde ju HPV Schou kunna svara på tycker man.peternicklas skrev:
Har nu försökt läst det mesta gällande en Landroid. Har en gräsmatta på kanske 500-600m2 så tänkte först ta 800m2 modellen, men den ingår bara 150m gränskabel och behöver ca 170 så blir wg791e.
Men, läst mycket gnäll så som mycket positivt. Är den driftsäker, om man lagt ut kabelnrätt? Kan man ha den gå när man jobbar? Fungerar kantklippningen?
Med andra ord: fungerar den bra?
Men, läst mycket gnäll så som mycket positivt. Är den driftsäker, om man lagt ut kabelnrätt? Kan man ha den gå när man jobbar? Fungerar kantklippningen?
Blir ju betydligt billigare att köpa till lite gränskabel, det skiljer ju 1000 kr mellan modellerna. Jag har en WG790E och en WG794E (föregångaren). Båda fungerar utmärkt och tillförlitligt. Vi var borta på semester i fyra veckor förra året och endast när det var strömavbrott i hela området en gång stannade de. Mina går alltid på dagarna när man jobbar utan problem. Men man måste ju förstås installera dem enligt anvisningen och uppdatera med senaste mjukvara om den inte är i redan. Kantklippningen fungerar också men är lite överskattad då klipparna normalt klipper över linan en bit.Vexing skrev:Har nu försökt läst det mesta gällande en Landroid. Har en gräsmatta på kanske 500-600m2 så tänkte först ta 800m2 modellen, men den ingår bara 150m gränskabel och behöver ca 170 så blir wg791e.
Det som inte fungerar perfekt är regnsensorn men de klipper lika bra i regn å andra sidan så det är ett mindre bekymmer.
Finns en fix till regnsensorn.MBygga skrev:Blir ju betydligt billigare att köpa till lite gränskabel, det skiljer ju 1000 kr mellan modellerna. Jag har en WG790E och en WG794E (föregångaren). Båda fungerar utmärkt och tillförlitligt. Vi var borta på semester i fyra veckor förra året och endast när det var strömavbrott i hela området en gång stannade de. Mina går alltid på dagarna när man jobbar utan problem. Men man måste ju förstås installera dem enligt anvisningen och uppdatera med senaste mjukvara om den inte är i redan. Kantklippningen fungerar också men är lite överskattad då klipparna normalt klipper över linan en bit.
Det som inte fungerar perfekt är regnsensorn men de klipper lika bra i regn å andra sidan så det är ett mindre bekymmer.
Men kollade lite snabbt, köpa mer kabel 30kr/m löst eller 100m för ca 500 eller nå. Sen märlor på det och skarvar. Och 900kr prisskillnad på dem och kabel och det kostar ju bpgra hundra och då får man en med 4 blad (bättre?) på den dyrare .MBygga skrev:Blir ju betydligt billigare att köpa till lite gränskabel, det skiljer ju 1000 kr mellan modellerna. Jag har en WG790E och en WG794E (föregångaren). Båda fungerar utmärkt och tillförlitligt. Vi var borta på semester i fyra veckor förra året och endast när det var strömavbrott i hela området en gång stannade de. Mina går alltid på dagarna när man jobbar utan problem. Men man måste ju förstås installera dem enligt anvisningen och uppdatera med senaste mjukvara om den inte är i redan. Kantklippningen fungerar också men är lite överskattad då klipparna normalt klipper över linan en bit.