Det är nog som ni skriver. Den här tråden är ju ganska mycket större än clippers dito, så inte så konstigt att fler problem kanske dokumenterats här. Nu fick ju dessutom jula säljförbud på sin, så det lär väl kanske bli likadant på rusta. Worx får det bli :)

Till alla er som har problem med regnsensorn och vill att den funktionen skall fungera, så har Worx tagit fram en fix till detta problemet. Hör med Hässleholm för att få hjälp.

Ni som har problem med att Woxen tappar slingan och eller stannar utanför arbetsområde fast den är innanför etc.
Kolla om er laddstation är av modell utan problem kretskort, det är enkelt att kolla och tar fem minuter. Se foto nedan.
Det finns fyra modeller av kretskortet A B C D, A och D är de som fungerar, så har du B eller C så få det utbytt innan garantin går ut! Det är alltså slutbokstaven som du skall titta efter.

IMG_0110.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0112.JPG
Skapa konto

IMG_0114.JPG
Skapa konto

Jag har nu packat upp min nyinköpta worx och läst lite i böckerna. En uppkommen oklarhet:
I installationsguiden står att laddningsstationen ska placeras på en rak linje med två meter fritt i båda riktningar. På bilder via Google syns dock att den i vissa fall placerats så att den dockar stationen med nosen in mot husväggen, alltså utan fritt utrymme framför stationen.. Vad gäller..?

Nicke Nyfiken
JonasMunding skrev:
Jag har nu packat upp min nyinköpta worx och läst lite i böckerna. En uppkommen oklarhet:
I installationsguiden står att laddningsstationen ska placeras på en rak linje med två meter fritt i båda riktningar. På bilder via Google syns dock att den i vissa fall placerats så att den dockar stationen med nosen in mot husväggen, alltså utan fritt utrymme framför stationen.. Vad gäller..?
Nej den behöver inte ha tråd rakt ut bakom laddstationen. Jag har min tråd ut 90 grader åt vänster och det funkar perfekt. Och den behöver inte ha två meter innan heller. Det räcker med att den hinner rätta upp sig någorlunda innan den kör in och dockar.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
JonasMunding skrev:
Normalt behöver den inte två meter framför men det beror lite på hur tråden dras framför laddstationen. Manualen beskriver en installation som skall ge en 100% felfri gång så alla avvikelser måste man prova själv om de fungerar (och skylla sig själv om de inte gör det). Med för kort sträcka framför innan linan böjer av vänster t.ex. kan roboten i olyckliga fall krocka med stationen och backa över linan vilket kan orsaka stopp. Som sagt man får prova sig fram till en bra lösning.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Okej, jag hajar. Ska kika över tomten lite med alternativ, men förmodligen safar jag och gör som det står. Har ni laddstationen stående ute året runt eller ska den plockas in vintertid? Finns säkert att läsa sig till men folk här verkar ha koll på läget.

Nicke Nyfiken
JonasMunding skrev:
Okej, jag hajar. Ska kika över tomten lite med alternativ, men förmodligen safar jag och gör som det står. Har ni laddstationen stående ute året runt eller ska den plockas in vintertid? Finns säkert att läsa sig till men folk här verkar ha koll på läget.
Rekommendationen är att ta in den, men det är inget krav enligt manualen. Lämnar man den ute över vintern så ska den vara inkopplad och spänningsatt hela tiden.

Jag plockar in min över vintern fast jag har ett litet hus över laddstationen. All elektronik mår bättre i torr miljö, även om den är designad för att klara fukt. Lika så med klipparen. Den tåler givetvis att stå ute i regn men mår bättre i det långa loppet om den slipper regnet. Därför har jag ett skyddande tak över laddstationen. Min klippare har just påbörjat sin tredje säsong och de två första har den gått helt felfritt. Hoppas det blir likadant detta året.

D
Jag tog fram min enhet efter två (2) vintrar, funkade finfint, men... skulle installera den nya programvaran och nu verkar den vara "brickad". När jag försöker slå på strömmen lyser displayen upp men det är allt, vad göra?

Uppdatering: Har använt ett 2GB USB-minne, FAT-formaterat

(postat i ..2015-tråden också men osäker på om den är aktiv?)

peternicklas
djac skrev:
Jag tog fram min enhet efter två (2) vintrar, funkade finfint, men... skulle installera den nya programvaran och nu verkar den vara "brickad". När jag försöker slå på strömmen lyser displayen upp men det är allt, vad göra?

Uppdatering: Har använt ett 2GB USB-minne, FAT-formaterat

(postat i ..2015-tråden också men osäker på om den är aktiv?)
Ta bort USB minnet från klipparen.

D
Blir samma reaktion oavsett om det sitter i eller ej tyvärr.

Driftsatte min Landroid M igår, men den uppför sig konstigt när den kommer in i laddstationen. Den dockar som den ska och börjar ladda, men efter några sekunder och backar ur och börjar söka laddstationen igen. När den kommer tillbaka till laddstationen så händer samma sak. Sedan verkar den ge upp och stänger av sig. När jag startar den igen så säger den något i stil med "Laddstation blockerad".

Tänkte att den kanske tappade kontakten med laddstationen, så jag ruggare upp kontaktytorna lite, men det verkar inte som det hjälpte.

Nån som vet vad det kan bero på?

peternicklas
wiad skrev:
Och även Worx uppenbarligen:
[länk]
Kommer nog fler förbud vad det lider. Dock så är det 790E som är testad från Worx, den säljs ju inte längre.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.