1 815 046 läst ·
6 044 svar
1815k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Tänker efter nu, och du kanske har rätt! Gick tillväga som jag skrev, att först tog jag auto 600m2 + 50% extra klippning, sen gick jag in i menyn och la till Lördag. Men den kanske struntar i det då?
Anyways, skall den vara avstängd när man går ut till den? Menar... skall man behöva sätta på den med röda knappen?
Kommer den verkligen starta sig själv kl 07.00 på måndag om den är 'avstängd' ?
Anyways, skall den vara avstängd när man går ut till den? Menar... skall man behöva sätta på den med röda knappen?
Skall ta mig ett snack med Elon Musk och fråga när Tesla roboten kommer
.
Då kommer det en robot utan laddare, för batteriet är så bra
Då kommer det en robot utan laddare, för batteriet är så bra
Klipparen ska alltid stå på med information i displayn, min 794E gör så.Predrag Kumanov skrev:Tänker efter nu, och du kanske har rätt! Gick tillväga som jag skrev, att först tog jag auto 600m2 + 50% extra klippning, sen gick jag in i menyn och la till Lördag. Men den kanske struntar i det då?
Om den har stängt av sig. Sätt på den, tryck på start, låt den klippa färdigt och gå tillbaks till laddstationen. Startar den inte själv på måndag så är det något fel. Genom att gra det somjag beskrev så borde den hamna rätt i schema och ev. nollställning i programmet.
Tror inte problemet är löst, det är mitt första intryck. Må ha fel, hoppas jag har fel. Men den som lever till måndag får se!
hej ser detta normalt ut eller vad är fel har hämtat nya v igen men den visar gamla v i maskinen
Edit problemet löst man skall undvika att krångla till det,den närmaste vägen till usb
FAT 32 så tog den det
Edit problemet löst man skall undvika att krångla till det,den närmaste vägen till usb
FAT 32 så tog den det
Redigerat:
På hemsidan står det nu
"Några Landroid-ägare rapporterade oväntad nedstängning under laddningen. När detta utretts upptäckte att problemet berodde på en kritisk utformning av kabeln. Problemet kan dock åtgärdas genom att kabeln ändras, och vi har besparat dig krånglet genom att fixa det via en programvara."
Varför inte beskriva felet med kabeln? Har 796e och därför ingen uppdatering. Kabeln är inte korsad etc på något ställe och har heller ingen extrakabel liggandes. Ngn som vet vad som var fel med kabeln och som då fixas med nya programvaran?
"Några Landroid-ägare rapporterade oväntad nedstängning under laddningen. När detta utretts upptäckte att problemet berodde på en kritisk utformning av kabeln. Problemet kan dock åtgärdas genom att kabeln ändras, och vi har besparat dig krånglet genom att fixa det via en programvara."
Varför inte beskriva felet med kabeln? Har 796e och därför ingen uppdatering. Kabeln är inte korsad etc på något ställe och har heller ingen extrakabel liggandes. Ngn som vet vad som var fel med kabeln och som då fixas med nya programvaran?
Har med uppdaterad min idag men versionen är detsamma som tidigare, den enda skillnaden jag märkt är att nu kan jag välja upp till 800kvadrameter men endast om den är inställt med engelskspråk, ställer jag den till svenska så är det endast upp till 600kvadratmeter, ska testa och tanka ner uppgradering en gång till, funkar inte detta så lämnar jag tillbaka den, återkommer inom kort med resultat.Elkludde skrev:
Du har generellt ingen rätt att lämna tillbaks den. Det är helt upp till återförsäljaren att bestämma detta. Service ska ges 3 tillfälle för att åtgärda felet.Donleo skrev:Har med uppdaterad min idag men versionen är detsamma som tidigare, den enda skillnaden jag märkt är att nu kan jag välja upp till 800kvadrameter men endast om den är inställt med engelskspråk, ställer jag den till svenska så är det endast upp till 600kvadratmeter, ska testa och tanka ner uppgradering en gång till, funkar inte detta så lämnar jag tillbaka den, återkommer inom kort med resultat.
Prova att köra på engelskt språk.
Låter lite som bullshit, hade det nu varit problem med kabeln så hade inte den kunna söka sig tillbaka till laddning mm, trots uppgradering så dog den under klippning något som enligt hemsida skulle åtgärdas efter uppdatering, ger det ett försök till med uppgradering/uppdatering, sen får vi seTrilenium skrev:På hemsidan står det nu
Har provat köra engelskt språk trots det så dog den under klippning startade om skickade till laddning efter en stund tittade jag till den då var den avstängd, och den laddar inte heller, mät spänning fram vägguttag ok, får väl ta ett snack med återförsäljarenpeternicklas skrev:
Så ser det ut på min också, har testat och tanka ner vid 2 olika tillfälle men ingen förändring fortfarande gamal versionen kvar. Har följt installations guiden slavisk trots det funkar det inte orkar inte längre lägga nån energi på det. Ska höra vad återförsäljaren säger...Elkludde skrev: