Hej!

Har en Worx 791E.1 som börja att larma på "Utanför arbetsområde" när den har parkerat i dockan för att ladda.
Den hittar runt och klippa när den väl är ute, och hittar tillbaka till laddaren - men när den väl parkera i laddaren så efter ett tag så säger den "Utanför arbetsområde" och så börjar laddarens ljusdiod att växla mellan grönt och rött (men när maskinen väl är ute så lyser dioden fast grönt).
Efter en stund så tycks även maskinens batteri att ha dränerats helt (när den parkerade så hade den 50%, någon timme senare när den stod i laddaren och gnällde på "utanför arbetsområde så var batteriet nästan tomt).

Har mätt begränsningskabeln till ca 4,7 Ohm.

Har ett par "skrotmaskiner" att plocka delar från, så har testat en annan laddare/basstation samt även testat en mindre ny slinga men samma resultat ;-(

Har tidigare bytt frontsensor en gång (som jag tog från en av de skrotade maskinerna), så just nu har jag nog ingen mer frontsensor att testa att byta med.

Som sagt, det är när roboten väl ställt sig i basstationen som den börjar att gnälla.

Mer tips på felsökning?
Har även testat att trycka "2" och få ut diagnostik där de två frontsensorerna har "ifylda romber" som symbol, vilket jag tolkar som att frontsensorn funkar.

Funderar på ifall det går att få ut någon log-fil som kan ge någon mer information?
Eller kan man mäta upp något mer?

Mvh
/Marcus

Hej,
Får samma fel inget jag testat med hjälper så tar gärna hjälp om du hittar den

Väcker liv i denna tråd i hopp om att lösa exakt samma problem som TS upplever. @Makusi är du fortfarande aktiv här på forumet? Någon lösning på problemet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.