16 700 läst ·
16 svar
17k läst
16 svar
Worx 791 "Utanför arbetsområde"
Tjena Jonas, jag verkar ha samma problem. Visar utanförarbetsområde och jag såg att en kabel var av vid sensorn fram och två kryss på ”sensormenyn” i displayen. Således beställde jag en ny frontsensor och monterat, visar dock fortfarande samma fel. Aha då är det slingan då tänker jag och testar en provisorisk bit slinga som jag kopplade i nätstationen men får samma felmeddelande ändå som du också verkar ha fått? Du skriver sedan att det fungerade genom en ny slingbit i backen, hur kommer det sig om den inte funkade med den provisoriska biten? Tänkte jag kollar med dig innan jag river upp gamla slingan (som har många skarvar) innan jag lägger en ny.Jon_ass skrev:
För info till nästkommande med samma problem. Grejen var att det fanns en sträcka på avgränsningskabeln som hade lite väl många skarvar. Antagligen försvann lite ström i varje skarv och därför fick klipparen dålig signal. Det var fortfarande tillräckligt med kontakt för att lampan på basenheten skulle lysa konstant. Problemet löstes genom att ta bort ett par meter kabel och ersätta den med en ny.
Roboten borde ju dock funka med den provisoriska om det är slingan det är fel på. Mvh
Hej! Väcker tråden. Har samma problem. Bytt frontsensor och även kretskort laddstation. Testat med ny kort 3m slinga. Får samma felmeddelande. "Utanför arbetsområde". Någon som har något tips? Anar att jag måste öppna upp hela roboten och titta i den.J Johnny Drama skrev:Tjena Jonas, jag verkar ha samma problem. Visar utanförarbetsområde och jag såg att en kabel var av vid sensorn fram och två kryss på ”sensormenyn” i displayen. Således beställde jag en ny frontsensor och monterat, visar dock fortfarande samma fel. Aha då är det slingan då tänker jag och testar en provisorisk bit slinga som jag kopplade i nätstationen men får samma felmeddelande ändå som du också verkar ha fått? Du skriver sedan att det fungerade genom en ny slingbit i backen, hur kommer det sig om den inte funkade med den provisoriska biten? Tänkte jag kollar med dig innan jag river upp gamla slingan (som har många skarvar) innan jag lägger en ny.
Roboten borde ju dock funka med den provisoriska om det är slingan det är fel på. Mvh
Klicka här för att svara