OK, jag har ju inga "avlånga grytor" så jag inser inte finesserna tyvärr.
Men om man skall koka något så räcker det väl att värma upp vätskan/spadet.
Det behövs väl inga avlånga "kokzoner" för det?

Det där med "olik induktion-teknologi" tycker jag dock bara låter som rent försäljarsnack.
 
Ja, jo, mja...
Jag skulle inte heller lägga 14k för denna, utan hade gått för en Siemens flex i stället, men behoven är ju olika.
Ex.vis kan man ånga fisk, vilket kräver mer än spad, och det finns också andra tillbehör som grillplattor som man kan sätta direkt på värmezonen (och då med möjlighet till kall och varm zon) osv osv.

Har du bara behov för spad ska du inte ha en flex. Det håller jag med om - försäljersnack eller inte, världen går framåt - även inom induktion...
 
Hemsidorna är rätt missvisande vad gäller "rekommenderat utpris till kund" då det ofta kan ligga på hälften av det.
Jag köpte http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2132428 för 5999 av ett stort internetföretag. Hoppas jag blir nöjd :)

Som så mycket annat är det en materialsport. Inget Ikea hos mig tyvärr. Att köpa en vara för att kunna utnyttja en 5årig garanti är inte min grej :)

KKanske gjorde bort mig med witt-hällen, men nu är det för sent. Skönt att ha alla vitvaror av samma märke också.
 
KnockOnWood skrev:
Suveränt att man kan hitta en produkt som man är så nöjd med ("grymt nöjda")!

Men jag förstår fortfarande inte vad den här Witt-hällen gör som är värt nästan sex gånger mer än IKEAs
[länk]

Någon som tror sig kunna förklara för en enkel själ :o
Jag menar, 12 papp kan man väl ha roligare för?
Potatisen blir knappast klar fortare i alla fall.

Som ett enkelt svar till dig, då man bygger ett kök eller köper en bil eller vad man nu kan tänkas göra. Det är detaljerna som skiljer en premium vara från standardvarianten. Så enkelt är det, sedan är det upp till var och en att avgöra om man vill betala för den extra känsla, kvalite eller design som en premiumvara kostar. Rätt konstruerad så kokar inte potatisen 6ggr fortare på witt kontra IKEA. Men med vårt val av Witthäll fick vi de egenskaper vi eftersökte och den var värd pengarna för oss. Då vi byggde vårt kök hade jag aldrig en tanke på att det bara skulle vara billigt, jag ville ha ut något av köksrenoveringen annars kan den lika gärna vara.

Witt finns på nätbutiker, Elgiganten har bara budgetserierna i butikerna vad jag sett. En säljare jag pratat med sa dock att Witt använder i mångt och mycket samma grejer som Miele...stämmer säkert in på fler tillverkare, eller varumärken som Witt.
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.