3 197 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Wirsbo rör i rör blå eller vit
Jag undrar om det är någon skillnad på Wirsbos rör i rör som har blått skyddsslang eller Wirsbo som har vit skyddsslang med en röd och en blå rand. Någon som vet?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Jag fick uppfattningen att det är Uponors (Wirsbos mamma) nya skyddsrör som är vita och de gamla Wirsboskyddsrören som är blå. Har två förpackningar av varje hemma och det är samma RSK-nummer på båda.
Själva skyddsslangen torde vara identisk oavsett färg.
Jag beställde separat skyddsslang och den var svart, så det finns bevisligen mer varianter på färgskalan.
Däremot måste man vara uppmärksam på själva huvudröret (det inre röret).
Precis som cerwin666 skriver, finns det olika varianter beroende på användningsområde.
Jag beställde separat skyddsslang och den var svart, så det finns bevisligen mer varianter på färgskalan.
Däremot måste man vara uppmärksam på själva huvudröret (det inre röret).
Precis som cerwin666 skriver, finns det olika varianter beroende på användningsområde.
Beställer man rir för tappvatten har den blått skyddsrör och beställer man rir för värme systemet så är skyddsröret vitt med rand.
Jag körde med blått för kallvattnet och vitt för varmvattnet bara för att skilja dom åt lättare. Det borde ha gått med blått till allting.
Jag körde med blått för kallvattnet och vitt för varmvattnet bara för att skilja dom åt lättare. Det borde ha gått med blått till allting.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Som sagt; det är samma RSK på de blåa- och vita tappvatten rörem (RiR). Tyder alltså på att Uponor har bytt färg på skyddröretjakim skrev:
Klicka här för att svara