Hej alla
vi har ett wirsbo golvvärme system från 1991
Allt fungerar bra men nu har jag rivit en innervägg och således har jag en termostat jag ska plocka bort, dels för att jag inte har plats för den då väggen är borta dels då termostaten för intilliggande rum sitter nån meter ifrån
min fråga, nån som vet om jag kan koppla in båda slingorna på samma termostat i kopplingsplinten utan att riskera att nåt tar stryk ?
sen vill jag ju fimpa kabeln som blir över från den borttagna termostaten så det inte är nån spänning på den
det jag inte blir klok på är som ni kan se på bilderna inte samma färger på kablarna vid plinten som vid termostaten?
står på kopplingsschemat att kök (den jag vill plocka bort ligger på plint 1 och hall som jag vill koppla ihop den med ligger på plint 5
Hoppas nån av alla ni smarta där ute kan hjälpa mig
vi har ett wirsbo golvvärme system från 1991
Allt fungerar bra men nu har jag rivit en innervägg och således har jag en termostat jag ska plocka bort, dels för att jag inte har plats för den då väggen är borta dels då termostaten för intilliggande rum sitter nån meter ifrån
min fråga, nån som vet om jag kan koppla in båda slingorna på samma termostat i kopplingsplinten utan att riskera att nåt tar stryk ?
sen vill jag ju fimpa kabeln som blir över från den borttagna termostaten så det inte är nån spänning på den
det jag inte blir klok på är som ni kan se på bilderna inte samma färger på kablarna vid plinten som vid termostaten?
står på kopplingsschemat att kök (den jag vill plocka bort ligger på plint 1 och hall som jag vill koppla ihop den med ligger på plint 5
Hoppas nån av alla ni smarta där ute kan hjälpa mig
Produkter som diskuteras: "värmeslingor"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Produkter som diskuteras: "multimetern"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Ja om den inte lämnar spänningen på sekundärsidan, med 230 V på primärsidan så låter det som att den är defekt.N Dannelind42 skrev: