Vi bygger med WN och betalar 17'/kvm, uppfört & klart.

(Till detta tillkommer 'personliga komponenter' som kök & kakelugn etc.)

2-plan, sutterräng. Inkl grund (men ej markarbeten...)

Ritat huset själv (med inspiration från deras arkiv) -- sedan påbättrat av deras arkitekter.

Varenda vägg i huset har sedan flyttats en eller flera gånger sedan vi trodde oss vara färdigritade... :)

Sthlms län, ja.

Har du lust att lägga ut en bild på ditt omritade hus?
Vi är på jakt efter ett suterränghus, utbudet är inte lika stort som på 1 eller 1 1/2 plans hus. Det blir att man letar planlösningar bland ovan och själv skissar källardelen.
Lisa

Är 17 tkr / m² beräknat på byggyta eller boyta?

boyta

utan

Det skumma i hela den här huskrängarbranschen är att vi har fått pris på ett Willa Dragör. Priset för byggsatsen är ganska precis lika som för andra hus i samma storlek och utförande. (1Mkr)

Slutsumman för produktionen är dock 200 kkr dyrare!

Vad är det som gör att Willa Nordichuset är dyrare att bygga, än tex ett Anebyhus???

Kvaliten sitter väl ändå i husbyggsatsen och inte i hur spikarna slås i väggen, eller har jag missat något?

1085000 för byggsatsen
811500 för att få upp det (inlusive grund)

Det som tillkommer är då tomtavgifter och byggherrekostnader som varierar beroende på situation.

Vill bara säga att jag tycker det är minst 200kkr för mycket för att få upp huset...

Vill bara poängtera att de där 800 kkr är ju upp till entreprenören i fråga. Kostnaden för uppförandet har ju i princip inget med WN att göra...

Jag kikar också lite åt WN hållet men har inte fått något direkt förtroende för säljaren (Nacka). Vi satt och lyssnade på honom i två timmar och visste i alla fall inte när vi gick varför vi skulle välja WN.... En sak med priset fick vi i alla fall reda på och det är att WN har väldigt mycket trä i sina hus. Dvs att om det är som de säger att de har många fler m3 material är det rimligtvis även dyrare att bygga. Kan vara en förklaring... Mina planer går dock mot Sävsjö Trähus som sägs ha ungefär samma stil som WN men är billigare. Sånt attraherar mig i alla fall :)
/BOB

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.