Det är knepigt med den nivån - räkna med 14-15'!
Inget skräp dock. De har ju generellt mkt hög kvalitet men det kostar mer helt klart.
Ett exklusivare hus på 225 kvm fick vi ett pris på:
Nyckelfärdigt = 3,4 MSEK (15 000/kvm)
+ Garage dubbel = 0,7 MSEK
+ Puts på ovan 0,3 MSEK.
Rätt dyrt med andra ord.

Nedan följer de underleverantörer de arbetar med.
Takpannor: www.benders.se
Takpannor: www.lafarge-tekkin.com
Isolering: www.paroc.se
Takfönster: www.velux.se
Fönster: www.tanumsfonster.se
Fönster: www.velfac.se
Ytterdörrar: www.bordorren.se
Ytterdörrar: www.snickar-per.se
Innerdörrar: www.kungsater.com
Innertrappor: www.snickarlaget.se
Spiraltrappor mm: www.vilsketrp.se
Trägolv: www.tarkett-sommer.com/sverige
Kök och garderober: www.hth.se
Garderober: www.mirro.se
Elkapitalvaror: www.siemens-hushall.com
Centraldammsugare: www.husky.nu
Värme o ventilation: www.nibe.se
Platsutrustningar: www.ifosanitar.com
Platsutruntningar: www.gustavsberg.com
Platsutrustningar: www.duschbyggarna.se
Platsutrustningar: www.svedbergs.se
Småhusgaranti, ABS 95 mm: www.gar-bo.se

Hej

Vi kommer med största sannolikhet att bygga med dom. 1-plans hus på 151 med totalt 14 vinklar - en variant på deras villa Strand. Kommer nyckelfärdigt ( ex tomt och avgifter) att kosta ca 10 500kr/kvm. Så jag tycker Ni som funderar på WN ska jämför standard och titta på ett specifikt hus från WN.

//Henrik

Då har du kommit billigt undan! Lycka till!

Har byggt ett nyckelfärdigt hus med WN. I vårt fall har de byggt ett flertal likadana hus på ett område där man fick välja mellan 1-plan eller 1 1/5 plan. Med tomt,anslutning,hus,bygglov m.m m.m så har vi betalt ca 10000/kvm. Det enda vi behövt är att måla utomhus. Är fantastiskt nöjda, och alla som varit inne i vårt/våra hus är imponerade av vilken hög standard det är och vad otroligt välbyggda de är. Jag kan inget annat än att rekommendera dem.

Hippi.....Kan du inte ta en bild på huset och lägga ut på forumet/hemsida....vore kul att se. Kan inte förstå hur det kan skilja så mellan olika WN Kontor. Aldrig under 13' sa vår kontakt i Östergötland.

Hej
Vi kommer att starta vårt husbygge med Willa Nordic nu under vårkanten. Alla papper är i princip klara, ska bara vänta på att Naturvårdsverket förhoppningsvis INTE överklagar kommunens beslut att låta oss bygga.
Vi bygger ett nyckelfärdigt "arkitektritat" hus anpassat för vår strand-tomt och för oss själva (två vuxna).
Huset blir en form av etagehus i 1 och 1/2 plan.
Nedsänkt vardagsrum en halv trappa. Sovrum och badrum en trappa upp.
Priset på byggsatsen från WN blir ca. 9500:-/kvm, och då har vi tagit högre standard på många detaljer.
Vi har inte räknat med att göra så mycket själva mer än att vi ska måla huset utvändigt.
När vi så småningom kommer igång orkar vi kanske med att lägga ut en hemsida med lite bilder.
Jag har bara positiva saker att säga om WN
(än så länge......)

mgb62 skrev:
Hej
.....Priset på byggsatsen från WN blir ca. 9500:-/kvm, och då har vi tagit högre standard på många detaljer.
OK men vad kostar arbetet? 9500 för ett 1 1/2 plans med WN låter som en utopi om det är helhetspriset.

Har inget emot WN men det kostar muchos dollares!

"OK men vad kostar arbetet? 9500 för ett 1 1/2 plans med WN låter som en utopi om det är helhetspriset. "

Hej Kalle
Jo det är precis som jag skrev. Priset för byggsatsen till huset blir 9500:-/kvm. I alla fall enligt den checklista jag fått från WN
Sedan tillkommer självklart arbetet för att sätta upp huset, men det gör det ju för vilket hus som hellst.
Mina totalsiffror är inte klara ännu, vi får väl se var vi hamnar. Det kanske inte blir helt jämförbart eftersom jag redan äger tomten, men måste borra efter vatten, gräva eget avlopp samt dra fram el.
I helgen avverkade vi på byggplatsen.
Idag skall vi göra upp med banken samt träffa en vattenborrare. På plats finns redan en grävare som jobbar med markberedningen.
Nu går det fort...

mgb62 - skapa en hemsida på underverket - för alla oss nyfikna.....

Ska försöka.....men jag är inge vidare bra på sån´t.
Tips om hur man börjar mottages tacksamt...
/mgb62
Ps. digitalkamera finns.

Sparre, lite jmfunderlag:

Jag fick ca 1730' på hornbaek när jag övervägde den i Malmö.
(149kvm, OSB, CD, lite ändrad planlösning)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.