Har en äldre weller wecp-20 där jag skulle vilja komplettera med bl a en smalare lödspets. Hur hittar jag en sådan som passar? Har försökt googla men vet inte hur jag hittar rätt Använd lodstation från Weller, smutsig, röd av/på-brytare, temperaturregleringsratt, varningslampa, ansluten lödkolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
G
Jag har alltid köpt mina spetsar på elfa

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Fast att handla på Elfa är väl inte riktigt så enkelt nu som det var tidigare............

G
www.elfa.se klick klick betala klart...

Dock så var det ju trevligt med Solna butiken men jag tror inte någon skulle åka från Norrbotten dit för att köpa en spets för under hundringen.

förvisso men har de inte nån otrevlig minimorder nuförtiden? Eller har de skippat den........

P
Har samma lödstation som du, den är lite klen för att klara dagens blyfria tenn som kräver högre temperatur för att smälta men har du gammalt tenn kvar funkar den fortfarande även med större spetsar.

Du skall ha Weller ET spets, ex:
https://www.elfa.se/en/search?q=Soldering+Tip+ET&sid=kr3Jr8ieOW

Finns en jättesats på Amazon av kinesiskt piratfabrikat:
https://www.amazon.se/ersättningssp...3L611AI1BQI91&keywords=WECP-20&qid=1704201400

Frågan är vad man skall med så många till...

mnils skrev:
Har samma lödstation som du, den är lite klen för att klara dagens blyfria tenn som kräver högre temperatur för att smälta men har du gammalt tenn kvar funkar den fortfarande även med större spetsar.

Du skall ha Weller ET spets, ex:
[länk]

Finns en jättesats på Amazon av kinesiskt piratfabrikat:
[länk]

Frågan är vad man skall med så många till...
Underbart! Måste berömma detta forum. Svar på en klurig fråga inom en timme. Jag har letat och letat på nätet men inte velat köpa fel:). Jag har kvar två rullar "gammalt" lod så jag klarar mig nog för hobby-körning hemma nu.
Beställer nog från Elfa om jag lyckas...

G
S Stefan1972 skrev:
förvisso men har de inte nån otrevlig minimorder nuförtiden? Eller har de skippat den........
Nja men frakten blir dyr om man köper lite har jag för mig.. :)

Av egen erfarenhet vet jag att det kan sitta lite olika lödpennor på wellerstationerna, så kan vara bra med en bild på själva pennan också för att vara säker på att det blir rätt spets

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.