Byggahus.se

Weibulls Super Gramino i Stockholm?

1. P
    Medlem · Stockholm · 1 inlägg

PeeGee

Medlem
    Hej alla,

Är det någon som lyckats hitta rubr gödsel i stockholmstrakten, eller som möjligen vet var det finns?

Jag har letat som en tok och bara lyckats hitta en säck i Weibulls lilla butik på sveavägen, dom skulle dock ha 450 kr för en 10kg-säck. Sett trådar på nätet där folk köper samma säck för runt 250 kr.

Tips någon?

Mvh / PG

2. A
    Medlem · sthlm · 20 inlägg

AoZ

Medlem
    hje,

Jag har oxå letat efter detta super gramino men inte hittat - inte förrän idag d^_^b
    K-rauta i Täby har 6,5kg säckar för 299kr.

Bauhaus och K-rauta i Bromma har inte, men möjligen att K-rauta i Bromma skall få in i början på nästa vecka.

3. MathiasS
    Medlem · Stockholm · 28 844 inlägg

MathiasS

Medlem
    Finns en firma i Västberga som säljer gräs på rulle som hade i höstas, finns säkert fortfarande där.

4. M
    Medlem · Skåne · 1 905 inlägg

mortimer

Medlem
    Lokal handelsträdgård säljer 8,5kg för 98kr, nåågon kampanj de hade. Så det blev par säckar:=)

5. C
    Medlem · Sollentuna · 2 600 inlägg

ClasseClas

Medlem
    K-Rauta i Häggvik har det i lagersortimentet. Förra året var det tyvärr slut när jag skulle köpa. Ring för säkerhets skull och kolla att de har ngt innan du åker iväg.

6. O
    Medlem · Stockholm · 1 383 inlägg

OlaF

Medlem
    Lyfter denna tråd och undrar om någon har tips på aktuella kampanjer nu. Billigaste jag sett hittills är 199 kr/6,5 kg på Bauhaus och det är ju långt från bra.

7. C
    Medlem · Sollentuna · 2 600 inlägg

ClasseClas

Medlem
    Jag hade stora problem att hitta Super Gramino överhuvudtaget i Sthlm förra året. Det var slut överallt utom på Svenska Gräs i Hägersten som hade det som lagervara, http://www.svenskagras.se/kontakt.html

Bra pris var det säkert inte, men jag var mer glad att få tag på just det gödslet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.