Någon som har åsikter om wc stol utan spolkant? För / nackdelar? kanske enklare att hålla rena.
Det är väl inga problem med nerspolningen?
 
nikasp
A arvid53 skrev:
Någon som har åsikter om wc stol utan spolkant? För / nackdelar? kanske enklare att hålla rena.
Det är väl inga problem med nerspolningen?
Ido Glow funkar superbra. Mycket fräschare, enklare att hålla ren och stiligare än en vanlig mugg tycker jag. Vi har haft vår i 5 år så den är beprövad.
 
Vi har Gustavsberg Estetic (8330) med halv kant (hygenic flush tror jag dom kallar det). Bättre än utan spolkant helt (ivarjefall har vi dålig erfarenhet av att det ibland skvätter över på toaletter helt utan kant).
 
C
Har en IFÖ Spira, upplever att det stundtals skvätter ut vatten på golvet.
 
Har en Ifö och nöjd, kan dock bli rester kvar på bakre kanten vid spolning.
 
BirgitS
Vi har också Gustavsberg Estetic, men den golvstående, sen i höstas och mycket enklare att hålla rent utan att spolvattnet kommer på fel ställe ibland. Spolar ned det som ska spolas också.
 
nikasp
B Byggmarodören skrev:
Vi har Gustavsberg Estetic (8330) med halv kant (hygenic flush tror jag dom kallar det). Bättre än utan spolkant helt (ivarjefall har vi dålig erfarenhet av att det ibland skvätter över på toaletter helt utan kant).
IDO Glow skvätter aldrig över, då hade jag bytt. Jag är ganska fascinerad över att det är sånt bra drag i spolningen över hela ytan utan att det stänker faktiskt. Kan rekommendera den stolen. Haft stolen i ca 5 år och tänker köpa en till till lilla WC när den renoveras.
 
Ifö spira skål utan spolkant.
Funkar bra inget skvätter över.
 
Ifö Spira som ibland tenderar skvätta över.
 
Lucky2015
FredrikR FredrikR skrev:
Ifö Spira som ibland tenderar skvätta över.
Jag har också en IFÖ spira. Den skvätte över i början men rörmockaren var förbi och justerade något i den, vad vet jag inte men efter det så skvätter det inte över. Däremot i bakre delen kan den ibland missa att spola. Men sammantaget är jag extremt nöjd med den då den saknar spolkant. Otroligt lätt att hålla ren.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag funderar på att byta och det var bra att läsa härinne att rörisen ska klara av att hindra stänkningen. Då köper jag inte den på nätet utan direkt av rörisen (så blir han glad;)).
 
Vi har också Ifö spira, funkar bra.
Gissningsvis ändrade han bara spolvolym från 3/6 liter till 2/4. Det kan man göra själv :D
 
Lucky2015
G Genomklok skrev:
Vi har också Ifö spira, funkar bra.
Gissningsvis ändrade han bara spolvolym från 3/6 liter till 2/4. Det kan man göra själv :D
Det kan nog stämma för det kommer mindre vatten nu. Nu blev jag nyfiken. Hur ändrar man spolvolymen?
 
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Det kan nog stämma för det kommer mindre vatten nu. Nu blev jag nyfiken. Hur ändrar man spolvolymen?
Man öppnar upp spolknappen och trycker till på ett reglage/plastbit. Googla efter instruktionsboken så finns bilder.
Vi gjorde det dock inte på vår, så har inte testat.
 
Lucky2015
G Genomklok skrev:
Man öppnar upp spolknappen och trycker till på ett reglage/plastbit. Googla efter instruktionsboken så finns bilder.
Vi gjorde det dock inte på vår, så har inte testat.
Häftigt! Tack för tipset! (y):D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.