1 567 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
WC/Dusch på övervåning med vattenburen golvvärme?
Vi har ett nybyygt hus med oinred men isolerad övervåning.Golvbjälklaget är isolerat och det lighger spånskiva ovanpå. HUr skall jag göra för att få ett vattenburet golvvärmesystem i badrummet? I övriga övervåningen är det radiatorer och nedervåningen är det golvvärme.
Tips på hur man löser det smidigast utan att bygga upp golvet alldeles för våldsamt??
Tips på hur man löser det smidigast utan att bygga upp golvet alldeles för våldsamt??
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Det finns färdiga och det går att göra själv, skivor dvs med frästa spår för golvvärmeslang, som sätts nedsänkta mellan golvbjälkarna. Tror det är plåtar om jag minns rätt. Du lär behöva 300 mm c-c och kanske lite extra kortlingar, så att det blir stabilt. Ny govlspånskiva på så är du tillbaka på plus/minus noll. På detta gjuts och skapas fall till duschen.
OK,det är c/c30 nu och även krysskolvat (tror jag det hette) så det ska vara stabilt nog att lägga klinkers på. Kan man fräsa spår i befintliga golvspånskivorna eller måste dessa bytas? Fallet är förberett i golvbjälklaget (golvbjälklaget är hvylat av snickarna så att det skulle bli lättare att få till fallet).
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Installera dusch/avlopp på liten wc.
Vatten & Avlopp -
Duschvägg tight mot WC - vad gäller?
Badrum -
Hur kan jag förbereda för dusch/WC men inreda som tvättstuga
Vatten & Avlopp -
Dimensionera frånluft gästwc övervåning
Ventilation -
Övervåning 1,5 planare m 4 sovrum, allrum o wc/dusch möjligt?
Planlösningar