Finns det någon / några som vill dela med sig erfarenhet av Wallcover.

MÅSTE det vara våtrumslim man använder ?

Blir det bra ?

Hur blir det när man spacklar skarvarna ? Har sett att vissa tillverkare har en struktur.


Tacksam för svar !
 
kör ett bra förstärkt vinyl-eller väv lim
våtlim blir för starkt.
för det är väl i torra utrymmen vi snackar ???för i ett våtutrymme sätter du inte denna tapet ??
 
Nybyggd verkar inte veta om att det rekommenderas våtrumslim till bla Easycover. Dock är det ju så jäkla dyrt!!
Jag har satt upp massor med Easycover med hjälp av byggmax Vävlim, och det har aldrig krånglat. Jag har alltid sett till att det är hyfsat rikligt med lim, mer än när jag tapetserar, och sedan skrapar riktigt ordentligt så jag trycker bort det överflödiga limmet i kanterna.
EasyCover har en viss struktur, men det är inget som syns när man målar. En roller ger ju själv en viss struktur i färgen. Spackla gör man extremt lite, då det blir mycket fina kanter. Jag har satt easycover kant i kant. Där det behöver skarvas tex över fönster har jag satt överlappande och sedan skurit rätt igenom båda och tagit bort de kvarvarande remsorna, då blir det fina skarvar som kräver ytters lite spackel.

Dessutom finns det mängder med trådar om det här, kolla igenom dessa! :)
 
nybyggd skrev:
kör ett bra förstärkt vinyl-eller väv lim
våtlim blir för starkt.
för det är väl i torra utrymmen vi snackar ???för i ett våtutrymme sätter du inte denna tapet ??
Ja, det är ett torrt utrymme.
 
Jag skriver under på allt "fresve" skriver, jag har gjort exakt lika som han, fungerar mycket bra med vävlim.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.