richardtenggren
Kollade på dessa på elmässan senast. Finns även nya hållare för din-skena för godkänd skarvning i elcentral. Fick med mig 30-40 stycken för prov från mässan. Är väldigt mycket trevligare än föregångaren.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Jag tycker att dom liknar Hellermans Helacon serie.

Finns det någon anledning att inte använda öppningsbara klämmor? Klarar dom 'fasta' klämmorna fler kombinationer av kabeldimension och kardelantal?

useless useless skrev:
Finns det någon anledning att inte använda öppningsbara klämmor? Klarar dom 'fasta' klämmorna fler kombinationer av kabeldimension och kardelantal?
Pris, fasta klämmor klarar fler antal ledare, storlek.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
2773/773 är väl dock inte godkända för RK/RQ, men man använder ju uteslutande FK/FQ eller EK/EQ i en vanlig villa installation.
Jag har föredragit 773 då de är små och smidiga i jämförelse med 222 när det är trångt i dosorna.

Ja, 222 är ganska klumpiga. men Wago 221 tar ganska liten plats och klarar de flesta typer av kablar och dimensioner.

A
Dumt att begränsa sig till max fem ledare i varje toppklämma. Var sak har sin plats och sitt användningsområde. I dosor med enbart installationskablar så passar snabbklämmorna överlägset bäst. De är dessutom mycket smidigare med tanke på storleken.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.