Håller på med en större renovering, som äntligen börjat närma sig "slutet". Är en ovanvåning som får delvis ändrad planlösning som en fortsättning på en renovering som påbörjades för ca 7 år sedan, och i samband med det installerar vi golvvärme, drygt häften är redan gjort och resten i den nuvarande renoveringen.
Golven är nu flyttspacklade och allting nästan färdigt (inga ytskikt i badrum dock), men när jag i morse tittade i fördelarskåpet för golvvärmen såg jag att där var en oanvänd utgång i fördelaren, och mycket riktigt är där bara fyra nya slingor inkopplade.
Jag kommer givetvis att prata med dem om det på måndag, men uppenbarligen har de inte följt ritningen, och mest sannolikt har väl rummet i övre högra hörnet bara fått en slinga istället för två. Frågan är om detta kommer skapa problem längre fram? Speciellt eftersom alla andra rum har två, så tänker jag det blir obalans?
Tanken är att vi kör utan rumstermostater och bara justerat framledningen i BVPn.
Förtroendet på VVSaren är inte på topp eftersom de även fått i uppdrag att dra om matningen till fördelaren i ett nytt schakt, vilket de gjorde, men utan att nämna det använde klenare dimension på slangarna än vad det var från början. De påstår dock att det inte ska vara något problem, och till deras fördel så blev matningen nog 15 m kortare i det nya schaktet så är väl inte helt omöjligt att det stämmer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder