Hjälp,
har fått offert ang VVS som skall dras ifrån källaren rakt upp till 2:dra vån i fristånde hus /villa totalt c:a 4.5 m nästan rakt upp, jag öppnar vägg & golv (förbereder) han drar endast rören (är inkl i priset) för det vill han ha 14 000 Kr!! Skäligt tjaaa...vad vet jag?
-Inne på Rinkaby rör & hittar blåa, vita rör mm & blir lite konfunderad på skillnad?
Muf på /från gjutjärns rör i källare (110) har jag hittat, sedan skall jag ha anslutning till toalett, förgrening till handfat & dusch avlopp. Har läst om hur fallet bör beräknas men om jag lägger golvgips (trä underst) hur mycket vet jag att det skall sticka upp så att säga? Eller skall det ligga plant med gipset & plattsättaren spacklar upp?
Anslutningar/ kopplingar under golv, hur bör jag göra så att jag vet att det blir 100% tätt? Vill inte veta av läckage om jag gör det själv.....
Hls en glad amatör
//Danne